يكشنبه 23 ارديبهشت 1403, Sunday 12 May 2024, مصادف با 4 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1271
منتشر شده در جمعه, 15 شهریور 1392 04:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از تشکیل پرونده فساد اقتصادی اخیر در دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور خبر داد. قاضی محمد رضا حبیبی در گفتگو با سایت خبری تحلیلی " همراز نیوز " گفت: پرونده فساد اقتصادی اخیر که در اصفهان خبرساز شده است در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تشکیل نشده است و...

habibiiiii

همراز نیوز:

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از تشکیل پرونده فساد اقتصادی اخیر در دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور خبر داد.

قاضی محمد رضا حبیبی در گفتگو با سایت خبری تحلیلی "همراز نیوز" گفت: پرونده فساد اقتصادی اخیر که در اصفهان خبرساز شده است در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تشکیل نشده است و این پرونده در دادسرای ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی در تهران در حال رسیدگی می باشد.

وی اظهار داشت: مرجع اولیه تشکیل این پرونده اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و دادسرای اصفهان از روند رسیدگی این پرونده اطلاع چندانی ندارد.

حبیبی بیان داشت: دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تنها یک نیابت را از سوی مرجع بازداشت کننده اجرا نموده و بیش از این نیز در این پرونده دخیل نمی باشد.

گفتنی است، بنا بر گزارش برخی از خبرگزاری های نزدیک به سپاه پاسداران اخیرا دو مفسد بزرگ اقتصادی توسط دستگاه قضایی در اصفهان بازداشت شدند . این دو متهم اصلی این پرونده درصدد فرار از کشور بودند و برخی از اعضای خانواده و همدستان خود را به همراه بسیاری از اسناد و مدارک مرتبط با فعالیت اقتصادی نامشروع‌شان، به یکی از کشورهای عربی منطقه منتقل کرده بودند.

این دو نفر که توسط یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور شناسایی و دستگیر شدند در سالهای اخیر با ثبت ده‌ها شرکت کاغذی (paper company) و از طریق تبانی و اعمال نفوذ و پرداخت میلیاردها تومان رشوه و دریافت غیرقانونی صدها میلیارد تومان تسهیلات بانکی، توانسته‌اند، در مدت زمان کوتاهی صاحب ثروت هنگفتی شوند.

یکی دیگر از موارد موجود در پرونده این دو برادر خرید یک بانک با استفاده از ضمانت‌نامه‌های بانکی است.

آنها اخیرا نیز موفق شدند در جریان خصوصی سازی هایی که در دولت نهم و دهم صورت گرفت یک شرکت پتروشیمی خریداری نمایند .

نوشتن دیدگاه