جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9686
منتشر شده در دوشنبه, 20 آبان 1398 10:32
تعداد دیدگاه: 0
ایراد-شورای-نگهبان-به-یکپارچه-سازی-مدارس-در-قالب-دولتی-و-غیردولتی-احتمال-اصرار-مجلس-بر-نظر-خود

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی...

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر لزوم حذف تنوع مدارس در کشورمان گفت: تنوع مدارس که شاید بیش از 20 نوع باشد مشکلات زیادی را برای والدین، دانش‌آموزان و کادر مدارس و آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی افزود: سرگردانی خانواده‌ها در ثبت نام فرزندان منجر به بروز مشکلاتی در خانواده‌ها شده است. این در حالی است که پیش از این اولیا برای ثبت نام فرزندشان در مدارس به نزدیک‌ترین مدرسه مراجعه می‌کردند ولی در حال حاضر با استفاده از روش‌های مختلف نظیر شرط معدل، برگزاری آزمون، شهریه‌های متفاوت و ... جذب دانش‌آموزان را فیلتر کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اکثر مدارس عادی که پیش از این به سیستم آموزش و پرورش کشور خدمت رسانی می‌کردند با تغییر تابلو به سمتی رفته‌اند که برای همگان مشکلاتی را ایجاد کردند و عملا والدین باید با چراغ قوه دنبال یک مدرسه عادی در سطح شهر برای ثبت‌نام فرزندشان باشند.

میرزاده گفت: به دلیل بروز مشکلاتی که مدارس غیردولتی با انواع و اقسام اسامی ایجاد کرده‌اند ما شاهد تراکم فراوان در مدارس دولتی هستیم و به همین دلیل آن مدارس آزمایشگاه و حیات را تبدیل به کلاس کردند و ما شاهد کلاس‌های 45 نفره در این مدارس هستیم در حالی که مدارس غیردولتی بین 15 تا 20 نفر دانش‌آموز را در هر کلاس جای داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تبعیضات ایجاد شده و تنوع زیاد مدارس با اصل سوم قانون اساسی تناقض دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌مجلس اخیرا با حذف تنوع مدارس وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد فقط 2 نوع مدرسه دولتی و غیردولتی در کشور داشته باشیم که باید این قانون در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها اجرایی شود.

میرزاده گفت:‌ مدارس غیردولتی بر اساس اصل 44 قانون اساسی جایگاه قانونی داشته و مردم می‌توانند با پرداخت شهریه فرزندانشان را در آنجا ثبت نام کنند.

وی گفت: اخیرا شورای نگهبان اشکالی را به حذف تنوع مدارس و لزوم یکپارچگی مدارس (دولتی و غیردولتی) گرفته است و بر همین اساس باید مجددا این موضوع بررسی شود که امیدوارم در نشست فردا (دوشنبه 20 آبان) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع حل و فصل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به نظرم مجلس در نظر خود درباره حذف تنوع  مدارس پافشاری کرده و فقط بر وجود مدارس دولتی و غیردولتی اصرار خواهد کرد.

میرزاده افزود:‌ تنوع مدارس توانسته بود مشکلات روحی و روانی را برای دانش‌آموز و والدین آنها ایجاد کند و عملا آنها پز اسامی مدارس خود را به یکدیگر می‌دادند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «امضای نامه به شورای نگهبان توسط ۵۰۰ دانش آموز مشهدی درباره حذف تنوع دولتی» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه