جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9668
منتشر شده در یکشنبه, 19 آبان 1398 15:31
تعداد دیدگاه: 0
آموزش-و-پرورش-در-حادثه-آتش‌سوزی-مدرسه-زاهدان-مقصر-شناخته-شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص...

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه اسوه حسنه زاهدان در نشست نوبت عصر امروز (دوشنبه) پارلمان توسط سخنگوی این کمیسیون قرائت شد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری اطلاعات بلافاصله پس از این رخداد موضوع حادثه را فوراً در دستور کار کمیسیون قرار داده و با اعزام تیمی از اعضای کمیسیون در تاریخ 30 آذر ماه سال 97 به زاهدان و همچنین تشکیل جلسه با حضور معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش در محل کمیسیون و دعوت از وزیر آموزش و پرورش به بررسی همه‌جانبه موضوع پرداخته است.

طبق گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات ساختمان مدرسه یک طبقه داشته و فاقد سیستم حرارتی استاندارد بوده است و برای گرمایش کلاس از بخاری غیراستاندارد و نفت‌سوز استفاده شده است. همچنین کف اتاق‌ها با موکت پوشیده شده و به دلیل وجود اشیای قابل احتراق و پخش شدن نفت آتش به سرعت به کلیه نقاط ساختمان سرایت کرده است.

در ادامه گزارش کمیسیون آموزش آمده است پس از وقوع حادثه مذکور مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان ضمن پذیرش مسؤولیت و عذرخواهی از سمت خود استعفا داده است و مدیر مدرسه و معلم پایه اول با دستور دادستان استان بازداشت شده‌اند.

گزارش کمیسیون آموزش حاکی است، وزیر آموزش و پرورش نیز در این خصوص عنوان کرده که برای 12 نفر از مسؤولان آموزش و پرورش که در این حادثه مقصر بوده‌اند حکم آماده به خدمت صادر شده تا هیأت‌های تخلفات اداری رأی خود را صادر کنند.

در بخش دیگری از این گزارش، عنوان شده است که مستند به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، این گونه مدارس تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تأسیس می‌شوند و فعالیت می‌کنند و طبق ماده 4 همین قانون شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل و تعیین می‌شود. لذا تقصیر و قصور مجموعه آموزش و پرورش در این حادثه واضح است.

در پایان این گزارش آمده است، مدرسه مذکور به هیچ وجه اجازه فعالیت نداشته و اهمال در بازرسی و نظارت بر مؤسسه فوق منجر به بروز این حادثه شده است و مسؤولان مربوطه در مجموعه ستادی و استانی وزارت آموزش و پرورش مسؤولیت این حادثه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه