جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9484
منتشر شده در چهارشنبه, 08 آبان 1398 20:47
تعداد دیدگاه: 0
نشست-شورای-اجرایی-اول-مجمع-مجالس-آسیایی-پایان-یافت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،‌ نشست شورای اجرایی اول مجمع مجالس آسیایی که با حضور...

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،‌ نشست شورای اجرایی اول مجمع مجالس آسیایی که با حضور هیأت های پارلمانی عراق، روسیه، ایران، ترکیه، کامبوج، کویت، بحرین، اردن، بوتان، فلسطین، پاکستان، قطر، تیمور شرقی، قزاقستان، آذربایجان و افغانستان در شهر ساحلی ریزه ترکیه به کار خود پایان داد.

ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی کشورمان در نشست اختتامیه گفت: هم اکنون، خانواده مجمع مجالس آسیایی بزرگتر و متنوع‌تر شده است، چرا که شاهد عضویت کامل قطر و تیمور شرقی به این مجمع هستیم. به مجلس شورای قطر و پارلمان ملی تیمور شرقی خیر مقدم و عضویت آن‌ها در مجمع مجالس آسیایی را تبریک گفت و از مشارکت فعالانه اعضا در مباحثات شورای اجرایی و از دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی بدلیل رویکرد حرفه‌ای و تعهد خود به اهداف عالیه مجمع قدردانی نمود.

وی افزود: علی رغم این که مجلس ملی عراق نامزد ریاست مجمع مجالس آسیایی برای2020-2021 بود اما در این نشست بعد از بحث فراوان درباره ریاست مجمع مجالس آسیایی برای دوره مذکور، مقرر شد ترکیه تا ماه دسامبر ریاست خود را ادامه دهد و بعد از برگزاری مجمع عمومی دوازدهم و تثبیت آرامش در عراق، ریاست به عراق واگذار شود. همچنین مجلس بحرین، آمادگی خود را برای میزبانی و ریاست کمیته اقتصادی و توسعه پایدار اعلام نمود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که برخی موضوعات مهم در شورای اجرایی از جمله تعیین روسا و نائب رئیسان بعدی مجمع مجالس آسیایی مورد بررسی قرار نگرفت، تاکید کرد: کارها و اقدامات بزرگی در اجلاسیه سالانه در پیش‌رو داریم که باید به آن‌ها بپردازیم. تمامی پیش نویس قطعنامه های های کمیته دائمی مجمع مجالس آسیایی نیز با اتفاق آراء تصویب شد.

وی افزود: همچنین تصمیم گیری شد که برای روز رسانی و بررسی اسناد قانونی و پایه ای مجمع مجالس آسیایی، کارگروهی متشکل از اعضای فعال مجمع از جمله هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی برای کارامد کردن این اسناد مهم، در کویت تشکیل شود.

رئیس هیات پارلمانی کشورمان از تمامی پارلمان‌های عضو خواست که اصلاحیه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص اسناد پایه‌ای را در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

انتهای پیام/ 

نوشتن دیدگاه