جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8910
منتشر شده در پنج شنبه, 04 مهر 1398 14:23
تعداد دیدگاه: 0
آیت‌الله-طباطبایی‌نژاد-اروپایی‌ها-با-بیانیه-علیه-ایران-نشان-دادند-تابع-آمریکا-هستند

آیت‌الله سیّد یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی...

آیت‌الله سیّد یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مطرح کردن پیشنهاد مذاکره در عین فشار حداکثری از سوی آمریکایی‌ها گفت: آمریکایی‌ها خواسته‌هایی از ما دارند و توقع دارند که آن‌ها را برآورده کنیم. ازجمله اینکه قدرتی که در منطقه داریم را نشان ندهیم یا موشک نداشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با مذاکره، مولفه‌های قدرت را از ما بگیرند و وقتی ما قبول  نکردیم، آن‌ها در پی این هستند که با فشار، ما را حاضر به انجام مذاکره کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیلی دوست دارند در دنیا نشان دهند که فشار آن‌ها به ایران موثر بوده، گفت: آن‌ها می‌خواهند بگویند ما قادر به انجام هر کاری هستیم.

 وی، مذاکرات برجام را یادآور شد و گفت: در برجام هم آمریکایی‌ها گفتند چون به ایران فشار آوردیم، پای میز مذاکره آمده‌ است. در حالی که خودشان درخواست مذاکره را به مقام معظّم رهبری داده بودند. در مقابل ما هم می‌گفتیم چون غنی‌سازی 20 درصد کرده‌ایم آن‌ها حاضر به مذاکره شده‌اند، و البته ما درست می‌گفتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی علیه ایران گفت: تحلیل واقعی این اقدام این است که آن‌ها تابع آمریکا هستند و هیچ کدام مستقل نیستند. تنها کشوری که می‌تواند بگوید مستقل هستم ایران است و حتّی همان‌هایی هم که ادعای بزرگی می‌کنند، وقتی آمریکا مقداری فشار بیاورد، تابع آن می‌شوند.انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه