يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8123
منتشر شده در جمعه, 25 مرداد 1398 19:45
تعداد دیدگاه: 0
قتل‌عام-شهروندان-کورد-در-بیمارستان-پاوه-یک-جنایت-جنگی-بود-درخواست-بررسی-از-مجامع-بین‌المللی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، 26 مرداد 1358 برای مردم پاوه یادآور یک رویداد تلخ و تجلی خشونت...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، 26 مرداد 1358 برای مردم پاوه یادآور یک رویداد تلخ و تجلی خشونت عریان است. این روز یادآور جنایتی است که در آن شهروندان بی‌گناه کورد در بیمارستان به طرز فجیعی قتل‌عام شدند.

در حقوق بین‌الملل، مراکز درمانی و امدادرسانی حتی در شرایط جنگی نیز همواره از هر تعرض و خشونتی مصون هستند و هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند بپذیرد که بیماران و کادر درمانی، از سوی طرفین نزاع مورد تعرض قرار بگیرند. کنوانسیون‌های ژنو مصوب آگوست 1949 و پروتکل‌های الحاقی آن به صراحت بر مصونیت بیمارستان و افراد داخل آن صحه گذاشته‌اند. لذا جنایت بیمارستان پاوه، یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

دیدبان حقوق بشر کوردستان ایران ،انجمن مادران صلح ایران ،انجمن حمایت از حقوق زنان و کودکان کردستان و تعدادی از نخبگان و فرهیختگان کورد ضمن محکومیت این جنایت جنگی از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهد تا پرونده این جنایت غیرانسانی را بررسی و عاملان این کشتار وحشیانه را محکوم کنند.

کمپین «برای صلح» از سازمان های بین المللی ، فعالین حقوق بشری ، شهروندان کورد و به ویژه مردم پاوه می‌خواهد تا با مشارکت در این کمپین، خواستار رسیدگی به پرونده جنایت قتل‌عام شهروندان کورد در بیمارستان پاوه شوند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه