يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7960
منتشر شده در چهارشنبه, 16 مرداد 1398 22:04
تعداد دیدگاه: 0
سياوشی-طرح-الزامی-شدن-آموزش‌های-6-ساعته-قبل-ازدواج-آماده-ارائه-به-صحن-مجلس-است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی و مسئول کمیته...

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی و مسئول کمیته ورزش زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در بیستمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: یکی از مهمترین دستاوردهایی که ۱۷ زن نماینده مجلس داشتند معتقدیم برنامه ششم توسعه بوده است.

وی افزود: خوشبختانه مواردی که مد نظر کمیسیون زنان بود در صحن علنی مجلس به تصویب رسید از مهم‌ترین آن‌ها هم بحث زنان سرپرست خانوار است که یکی از موضوعات مهم برنامه ششم توسعه بود و  به عنوان اولویت با آن پرداخته شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که ما هر سال در بحث بودجه تلاش می کنیم در اولویت قرار دهیم بحث بیمه زنان سرپرست خانوار است و خوشبختانه هر سال این مورد در بودجه ذکر شده است.

سیاوشی گفت: یکی از مسائل کاهش ساعت کاری بانوان شاغل بود که برای زنانی که فرزند یا همسر معلول و فرزند کوچکتر از شش سال داشتند اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به لوایحی در حمایت از معلولین و حمایت از کودکان و نوجوانان افزود: برخی از این لایحه‌ها به دلیل عدم توافق و مخالفت هایی که وجود داشت به شکل قانون نبود و در این دوره با تلاش‌های فراکسیون زنان به تصویب رسید اما لایحه معلولین به طور کامل اجرا نشد

این نماینده مجلس اظهار داشت: بحث دیگر بحث کودک همسری است برای اینکه ازدواج کودکان بین ۱۳ تا ۱۹ را با تأیید دادگاه صالحه مجاز باشد و سن کودکی را به ۱۳ سال رساندیم تا کودکان بتوانند از کودکی خود استفاده کنند.

وی گفت: بهسازی مشاوره زن در مجلس نوزدهم در لایحه خانواده به تصویب رسید اما به دلیل ابهاماتی که برای برخی وجود داشت اجرا نشد اما تلاش بر این است که اصلاحات انجام شود و در دادگاه های خانواده استفاده کنیم.

سیاوشی یادآور شد: طرح جدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از از طرح هایی که با قید یک فوریت تقدیم صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیده بود تحت کمیسیون فرهنگی مطرح شد و با حمایت قوه قضاییه و بهزیستی این طرح را به جلو پیش بردیم.

وی درباره طرح الزامی شدن آموزش‌های ازدواج به زوجین؛ گفت: این طرح آماده ارائه به صحن علنی است و سعی کردیم این آموزشها را از ۲ ساعت به ۶ ساعت برسانیم.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه