سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7787
منتشر شده در دوشنبه, 07 مرداد 1398 14:23
تعداد دیدگاه: 0
محمدی-شرایط-اقتصادی-امروز-ثمره-بی-اعتمادی-به-جوانان-است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کاهش حساسیت برخی مسئولان نسبت به فساد و از بین رفتن قبح آن و لطمه...

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کاهش حساسیت برخی مسئولان نسبت به فساد و از بین رفتن قبح آن و لطمه دیدن اعتماد مردم صبور و وفادار همان چیزی است که نظام را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، داوود محمدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور گفت: در آستانه گام دوم انقلاب اعتماد به جوانان و توان داخلی بار دیگر برکت خود را نشان داد و سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی توسط غیور مردان سپاه و نیروهای مسلح و اقدام به هنگام و هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج) به وضوح مشخص کرد که ملت ایران زندگی عزتمندانه با چهل سال استقامت را برگزیده است و دنیا را در مقابل عظمت خود به تعظیم وا داشته‌ است. اکنون محرز است اگر اقدام و حرکت نابخردانه ای علیه ایران اسلامی شروع شود قطعا آغازگران تمام کننده آن نخواهند بود.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس افزود: امروز کشور ما در اوج برخورداری از سرمایه های عظیم مادی و معنوی قرار دارد و این انصاف و مروت نیست مردمی که هشت سال در مقابل تمام دنیا با قامتی استوار ایستادند و جوانان خود را تقدیم این آب و خاک کردند اکنون زیر بار فشار اقتصادی قامتشان خمیده شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز چه شده است که اصل خدمت به مردم تحت الشعاع سیاست بازی ها قرار گرفته؟ مگر شعار انقلاب ما مقاومت و ایستادگی نبود؟ اگر اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع نمی‌شد، به استعدادها و مواهب بی‌نظیر خدادادی داخل کشور و برون نگری بر مبنای ظرفیت‌ها توجه می‌شد، اگر روحیه بسیجی و انقلابی و پاک دستی جایگزین اشرافی گری و تجمل گرایی می‌شد آیا امروز حوزه اقتصادی نقطه ضعفی داشت که این چنین کلاف زندگی مردم در هم پیچیده شود و روزگار آنها را تیره و تار سازد؟

محمدی بیان کرد: چرا نتیجه برگزاری صدها همایش و سمینار به جای تقویت اصل ۴۴ به میدانی برای تبدیل خصوصی سازی به خصوصی بازی تبدیل شده است؟ مگر قرار نبود اقتصاد ما به سمت اتاق شیشه ای رود، پس چه شد که از هزار دالان تودرتو سردرآورد تا در پیچ و خم‌های آن رانت، فساد و ویژه خواری خود را پنهان سازد؟

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: شرایط اقتصادی امروز ثمره بی اعتمادی به جوانان و تسری روحیه راحت طلبی تعداد معدودی از مسئولان است که در اتاق‌های مجلل خود نشسته‌اند و خود را به خواب زده که نتیجه آن از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد روحیه بی‌اعتمادی در مردم است. این در حالی که هر جا مدیران پاکدست و توانمند در رأس امور قرار گرفتند، نتیجه عملکرد آنها منتهی به بازگشت اعتماد عمومی شده است که نمونه هایی از آن در شروع به کار ریاست محترم قوه قضائیه که موجب تغییر نگاه مثبت مردم گردیده است را می‌بینیم.

محمدی مشکلات اقتصادی داخلی را به راحتی قابل حل دانست و گفت: این به شرطی است که نگاهمان به جوانان و توان داخلی باشد. اگر  به کارگران، کشاورزان، معلمان، کسبه، اصناف و بازاریان اعتماد کنیم و آنها را سرداران جنگ اقتصادی امروز بدانیم و تولید را به معنای واقعی کلمه و به دور از لق لقه زبان حمایت کنیم، مردم تحمل می کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه «آنچه امروز نظام ما را تهدید می کند نه ترامپ است، نه تحریم و نه حمله نظامی» گفت: کاهش حساسیت برخی مسئولان نسبت به فساد و از بین رفتن قبح آن و لطمه دیدن اعتماد مردم صبور و وفادار همان چیزی است که نظام را تهدید می‌کند. باید دارایی مسئولان و وابستگان قبل و پس از مسئولیت در منظر مردم قرار گیرد تا اعتماد آسیب دیده آنها بازسازی شود. باید با برخورد قاطع و بی‌اغماض با عده‌ای معدود در هر پست و مقامی، نگذاریم زحمات بخش عظیمی از مسئولان خدوم و زحمتکش که در عرصه خدمت رسانی به مردم سر از پای نمی شناسند به هدر رود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به وحدت، گفت: راه حل نهایی پرهیز از کشمکش های بی‌ثمر داخلی، وفاق و انسجام قوای سه گانه با محوریت ولایت و عزم جدی و جهادی برای رونق تولید و مقابله با فساد و تبعیض است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه