جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5900
منتشر شده در دوشنبه, 02 ارديبهشت 1398 22:36
تعداد دیدگاه: 0
تاکید-رحمانی-فضلی-بر-نگاه-امیدبخش-و-اجتناب-از-ایجاد-یاس-در-جامعه

بیستمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شامگاه دوشنبه دوم اردیبهشت ماه، به ریاست رحمانی فضلی در محل وزارت کشور برگزار شد.

بیستمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شامگاه دوشنبه دوم اردیبهشت ماه، به ریاست رحمانی فضلی در محل وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در این جلسه ضمن تقدیر از صدا و سیما و سایر رسانه ها در نحوه پوشش اخبار مرتبط با سیل اخیر، بر اهمیت توضیح و تشریح بیشتر اقدامات انجام شده از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی کشور بایستی اهمیت تصمیمات و برنامه ها و همچنین موضوعات مهم را به رسانه ها اعلام شود تا از این طریق مردم در جریان این اقدامات و تاثیرات مثبت آن قرار گیرند.

وی افزود: در شرایط کنونی باید با مدیریت دقیق و پیگیری های مستمر مشکلات را رفع کنیم و هیچ گونه کوتاهی و سهل انگاری در این راستا پذیرفته نیست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از برکات سیل اخیر همگرایی و همدلی همه مردم و مسئولان بود، تصریح کرد: این بحران طبیعی به موضوعی برای وحدت بیش از پیش در کشور بدل شدکه سایر مسائل اختلاف برانگیز در کشور نیز باید به همین شکل زمینه ای برای ایجاد وحدت و همدلی و همکاری همگان باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و تلاش رسانه های معاند در ایجاد جو روانی منفی در کشور، گفت: باید یأس و ناامیدی به خود راه ندهیم، کشور و مردم ما انقلابی هستند و با پیشتوانه همین مردم، با قدرت مسائل را حل و کشور را به پیش می بریم.

وزیر کشور با تاکید بر واقع نگری در مسائل و مشکلات گفت: اگر بر همه ابعاد و واقعیت های مسائل پیش روی کشور توجه نداشته باشیم، نمی‌توانیم با ایمان و انگیزه و قدرتمند عمل کنیم. در واقع باید با توجه به شرایط، برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین ضمن تأکید بر ظرفیت شبکه های استانی و رسانه های محلی در جذب مخاطب و اطلاع رسانی درست، بر نقش و اهمیت این رسانه ها در ایجاد فضای آرام و پرنشاط در جامعه اشاره کرد و گفت: این رسانه ها به خوبی می توانند در وحدت آفرینی و آگاه سازی مردم ایفای نقش کنند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، بر نقش سخنرانان و خطیبان در ایجاد فضای وحدت و انسجام تأکید کرد و گفت: مسئولان باید شرایط عملیات و جنگ روانی دشمن علیه کشور را به مردم توضیح دهند و ضمن ایجاد آرامش و جلوگیری از نگرانی و هراس در مردم، آنها را با واقعیت های روز کشور آشنا سازند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رجیستری موبایل مسافری اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست دستگاه های متولی، تا پایان اردیبهشت ماه فرصت داده شد تا ضمن آگاه سازی مردم، اقدامات لازم را در تأمین گوشی تلفن همراه مورد نیاز کشور و همچنین مقابله با قاچاق انجام دهند.

نوشتن دیدگاه