يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2599
منتشر شده در شنبه, 22 اسفند 1394 15:07
تعداد دیدگاه: 0
فولادگر:

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس آماده بازنگری در قوانین انتخاباتی است، گفت:با وجود نیاز به اصلاحاتی در قوانین انتخابات، اما تا زمان اصلاح، قانون باید معیار و ملاک امور باشد و عدم رعایت قوانین به بهانه های مختلف به هیچ...

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس آماده بازنگری در قوانین انتخاباتی است، گفت:با وجود نیاز به اصلاحاتی در قوانین انتخابات، اما تا زمان اصلاح، قانون باید معیار و ملاک امور باشد و عدم رعایت قوانین به بهانه های مختلف به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حمیدرضا فولادگر با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری گفت:اصل وجود شورای نگهبان و حفظ این نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار به عنوان نهادی که وظیفه حراست از دین مبین اسلام و قانون اساسی در قوانین مجلس و نظارت بر انتخابات کشور را بر عهده دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هجمه های هدایت شده به سوی شورای نگهبان قابل توجیه نیست و بسیاری از این هجمه ها از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی طراحی و هدایت می شود، افزود: مجلس باید با اصلاح قوانین و آسیب شناسی مسائلی همانند انتخابات زمینه را برای اینکه شورای نگهبان وظایف خود را بهتر انجام دهد و نتیجه کار مطلوبتر شود، فراهم کند.
قانون باید معیار و ملاک امور باشد
فولادگر با انتقاد از فراهم بودن شرایط برای ثبت نام تعداد زیادی از افراد در انتخابات، ادامه داد:با وجود نیاز به اصلاحاتی در قوانین انتخابات، اما تا زمان اصلاح، قانون باید معیار و ملاک امور باشد و عدم رعایت قوانین به بهانه های مختلف به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه قانون انتخابات باید به نحوی اصلاح شود، که این تعداد فراوان برای انتخابات ثبت نام نکنند، یادآور شد:شرایط اولیه برای پذیرش ثبت نام باید اصلاح و شفاف تر بیان شود، و بسیاری از نهادها همانند مجلس با اصلاح قوانین ،دولت با ارائه لایحه به مجلس، شورای نگهبان و تشکل های سیاسی با اظهارنظرها می توانند به اصلاح قوانین انتخابات کمک کنند.
اولویت مجلس دهم باید نظارت بر اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد
فولادگر با بیان اینکه اولویت مجلس دهم باید نظارت بر اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد، افزود:اگر نیاز به تدوین قوانین جدید باشد، مجلس این قوانین را وضع می کند، همچنین با دولت برای اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی همکاری لازم را خواهد داشت.
وی با اشاره به شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور ادامه داد: دولت باید برنامه خود برای حمایت از تولید داخل را ارائه کند و به سرمایه گذار خارجی تنها در صورت انتقال فناوری و همکاری با ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری داخلی اجازه فعالیت داده شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی با مشارکت مردم، سرمایه ها و افکارشان در اقتصاد فراهم می شود.

نوشتن دیدگاه