دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2464
منتشر شده در پنج شنبه, 03 دی 1394 09:43
تعداد دیدگاه: 0
پسرارشد استاد پرورش؛

پسر ارشد مرحوم استاد سید علی‌اکبر پرورش گفت: استاد معارف قرآن و عترت را به خوبی درک و دریافت کرده بود و به آنها عمل می کرد. صالح پرورش فرزند سوم و پسر ارشد مرحوم استاد سید علی‌اکبر پرورش گفت: استاد بیشتر به شغل معلمی خود علاقه‌مند بودو به آن افتخار می‌کرد. وی با بیان این مطلب که استاد ارتباطش با...

پسر ارشد مرحوم استاد سید علی‌اکبر پرورش گفت: استاد معارف قرآن و عترت را به خوبی درک و دریافت کرده بود و به آنها عمل می کرد.

صالح پرورش فرزند سوم و پسر ارشد مرحوم استاد سید علی‌اکبر پرورش گفت: استاد بیشتر به شغل معلمی خود علاقه‌مند بودو به آن افتخار می‌کرد. وی با بیان این مطلب که استاد ارتباطش با علماو بزرگان صمیمانه بود عنوان کرد: حاج آقا معارف قرآن و عترت را به خوبی درک و دریافت کرده و به آنها عمل می‌نمود.
وی با اشاره به این که استاد پرورش بر نماز اول وقت و مناجات سحرگاهی تاکید داشت ادامه داد: استاد پرورش اعتقاد داشت این مهم انسان را برای رسیدن به بالا آسان می کندبه همین دلیل بر عبادت و مناجات قبل از اذان صبح تأکید داشت.
پسر ارشد استاد پرورش ادامه داد: استاد پرورش در جذب جوانان ونوجوانان و افراد مؤثر بود برای رفع مسائل و مشکلات شخصی دیگران بسیار وقت می‌گذاشت.
وی اضافه کرد:یکی از ویژگی‌های اصلی استاد مطالعات عمیق ایشان در زمینه مبانی اسلامی به ویژه قرآن و نهج‌البلاغه بود.
وی با بیان این که پدرم از دوران تحصيل با شهید آيت‌الله دكتر بهشتي آشنا و وارد فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني شد اذعان داشت: او بعد از قیام پانزده خرداد 42 وپس از آشنايي با حضرت امام خميني(قدس سره) فعاليت‌هاي سياسي خود را گسترش داد.بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت .
صالح پرورش با اشاره به این که پدرم مباحث سیاسی و کاری را در خانه مطرح نمی‌کرد و همیشه به حدیثی از اهل بیت(ع) استناد می نمود بیان کرد: پدرم می گفت مرد باید همیشه مسائل و مشکلات واتفاقات روزانه کاری را پشت درِ خانه بگذارد و خود وارد خانه شود و به این ترتیب اهالی خانه را درگیر مسائل کاری خود نکند.
وی ادامه داد: از استاد پرورش به عنوان عارف سالک و سیاستمدار بصیر چندین كتاب و مقاله نیز به چاپ رسيده است.
گفتنی است، امروز دومین سالگرد ارتحال استاد سید علی‌اکبر پرورش، از مبارزان انقلاب اسلامی در گلستان شهدا برگزار می شود.سید علی‌اکبر پرورش از پیشگامان انقلاب اسلامی بود.
م عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، دو دوره نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، عضویت شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی از سال 1372 تا 92 و قائم‌‌مقامی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از سال 1372 تا سال 80 از سوابق سید علی‌اکبر پرورش است.

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه