دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2443
منتشر شده در یکشنبه, 15 آذر 1394 09:01
تعداد دیدگاه: 0
حسن کامران:
لپ سرخی ها به هتل عباسی می روند، کلاه نمی ها سالی یک کیلو گوشت نمی خورند

حسن کامران ،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف معتقد است افرادی که به هتل عباسی می روند لپ سرخی هستند و ساکنان محله های محروم کلاه نمدی، اصطلاحی که بسیاری از مردم می دانند تکه کلام خاص آقای نماینده است و حالا این تکه کلام به صحن علنی مجلس راه پیدا کرده است.وی همچنین این که...

حسن کامران ،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف معتقد است افرادی که به هتل عباسی می روند لپ سرخی هستند و ساکنان محله های محروم کلاه نمدی، اصطلاحی که بسیاری از مردم می دانند تکه کلام خاص آقای نماینده است و حالا این تکه کلام به صحن علنی مجلس راه پیدا کرده است.وی همچنین این که بسیاری از سیاسیون وی را سناتور می دانند را بد ندانست و گفت:چون برای امور موکلانم شبانه روزی فعالیت می کنم برخی به من می گویند سناتور، اما این ها برای من مهم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در دوره چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی است.
وی حدود 20 سال است یکی از کرسی‌های بهارستان صاحب شده و از او به‌عنوان سناتور مجلس یاد می‌شود. او چپ و راست را در سخنرانی‌های خود نقد می‌کند و معتقد است از دل این چپ و راست بازی ها آبی برای مردم گرم نمی شود. این نماینده طی این مدت با تکه کلام‌هایی همچون لپ سرخی‌ها که استعاره از متمولین است، به انتقاد از برخی مسئولان پرداخته و در هر دوره از نمایندگی خود به ویژگی‌های لپ سرخی افزوده و همچنان ادعا کرده خودش کلاه نمدی است. به همین منظور خبرنگار خبرگزاری ایمنا دقایقی با این نماینده به گپ و گفت پرداخت و آنچه را که ازنظر می‌گذرانید، بخشی از این گفتگو با وی است:

روز 10 آذرماه به دلیل شهادت آیت‌الله مدرس روز مجلس نام‌گذاری شده شهید مدرس در مقایسه با رفتارهای نمایندگان فعلی چه خصوصیاتی داشت:
شهید مدرس ساده‌زیست بود و زبانزد عام و خاص بود. مدرس در پایین‌شهر و در بین مردم زندگی می‌کرد و اهل‌معامله نبود، اما برخی نمایندگان فعلی اهل‌معامله بوده و از قیطریه به بالا زندگی می‌کنند.
این شهید یک گاری داشت و با این گاری تردد می‌کرد. اما برخی برای وی کالسکه تهیه کردند تا با آن رفت‌وآمد کند. کالسکه در حکم ماشین‌های مدل‌بالا و همانند ماکسیما بود اما وی از استفاده آن امتناع کرد. شهید مدرس بر اسلام ناب محمدی (ص) تأکید داشت و اهل‌معامله نبود اما ما در حال حاضر می‌بینیم که برخی نمایندگان طرح استیضاح و سؤال از وزیر را امضا می‌کنند و یا یک تحقیق و تفحص را به جریان می‌اندازند ولی با یک تماس تلفنی و معامله، امضای خود را پس می‌گیرند.

توجه شهید مدرس به تولیدات داخلی و استفاده از کالای داخل چگونه بود:
این شهید لباس، کفش، عبا و عمامه‌اش از تولید داخل بود. عمامه‌اش از کرباس بود و آن را رنگ و استفاده می‌کرد. اما امروز واردات کمر تولید داخلی را شکست و همین امروز باخبر شدیم درحالی‌که برنج داخلی روی دست کشاورزان مانده و به فروش نرفته، 37 هزار تن برنج وارد کردند و وقتی ذی‌حسابی ایراد گرفت، مشکل برایش ایجاد کردند.

آیا نمایندگان فعلی همچون شهید مدرس در پایین‌شهر تهران زندگی می‌کنند:
مدرس وقتی نماینده شد و به تهران آمد در بین مردم و پایین‌ترین نقطه شهر زندگی می‌کرد اما در حال حاضر نماینده‌ها در شمال شهر و از قیطریه به بالا زندگی می‌کنند. به‌طوری‌که زمینه‌های فساد از اشرافی گری به وجود می‌آید. امروز اشرافی گری پدر مملکت رو درآورد. باید همه همچون مدرس زندگی کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند و ما را قبول داشته باشند.

نظرتان در مورد فرهنگ مدیریت شهیدان رجایی و باهنر چیست؟
اگر بخواهیم فرهنگ رجایی و باهنر حفظ شود، باید این فسادها را برداریم. پدیده و میزان را چه کسی ایجاد کرد؟ درست است که مردم طمع کردند، ولی ما اجازه دادیم. چرا صداوسیما تبلیغ می‌کند؟. بنده کتابی با عنوان «کارچاق‌کن‌های حکومت» تألیف کردم به این‌گونه که کارچاق‌کن‌ها را از در بیرون می‌کنی، از پنجره وارد می‌شوند؛ نتیجه‌اش هم این می‌شود که به تولید، بهینه‌سازی و اقتصاد مقاومتی آسیب می‌زنند.

تکه کلام شما در مصاحبه‌ها و گفتگوها و حتی در صحن علنی مجلس لپ سرخی‌ها و کلاه نمدی‌هاست لپ سرخی ها دارای چه شاخصه‌هایی هستند:
این افراد خارج از نوبت حج می‌روند، در انتصابات شغلی فامیل گرایی می‌کنند و فرزندانشان را برای تحصیل به انگلستان می‌فرستند. همچنین سر سفره‌های رنگین می‌نشینند به‌طوری‌که تمام کسانی که به هتل عباسی می‌روند لپ سرخی هستند.
این افراد به سفرهای خارجی می‌روند و دلار نوش جان می‌کنند به‌گونه‌ای البته لپ سرخی‌ها شاخصه‌های زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بدقولی به کلاه نمدی‌ها است. کلاه نمدی افرادی هستند که در طول سال توان خرید یک کیلو گوشت را ندارند و قدرت خرید آن‌ها در حد اشکنه، پلو و عدس است اما لپ سرخی‌ها؛ مزاج اشرافی گری و رفتار اربابی دارند و از امتیازات استفاده می‌کنند».

آیا افرادی که به اموالشان افزوده می‌شود نیز از قشر لپ سرخی هستند:
کلاه نمدی‌ها در زیر پای لب سرخی‌ها له می‌شوند، اما هرکسی به ثروتش از دو ریال به چهار ریال و حتی بیشتر اضافه کند به همان اندازه حقه‌باز و هفت‌خط می‌شود و این‌یکی دیگر از شاخصه‌های لپ سرخی‌هاست که از جیب مردم به اموال و ثروتشان می‌افزایند.

شما تاکنون چندین بار متوالی به‌عنوان نماینده مجلس انتخاب‌شده و به‌عنوان "سناتور" از شما یاد می‌کنند.در این زمینه چه نظری دارید؟
چون بدون هیچ مزدی برای مردم کار می‌کنم و برای مردم محروم وقت می‌گذارم تا مشکلاتشان را حل نمایم مردم به من رأی می‌دهند و به‌عنوان نماینده‌شان قبول دارند.

در رابطه با اصلاح قانون انتخابات چه نظری دارید:
ما امروز در جامعه نه کمبود سن داریم نه مدرک. مشکل امروز ما این‌ها نیست. مهم‌ترین مشکل کشور ما این است که از وجود برخی افراد مخلص همانند روزهای اول انقلاب بی‌بهره هستیم.
امروزه در میان برخی مسئولان، صداقت مثقالی شده است و اگر ما بتوانیم آدم‌های با اخلاص را پیدا کنیم که کم بهانه و پرکار باشند و وقتی در مسئولیتی بکار گرفته می‌شوند زندگی ساده و فقیرانه داشته باشند و اطرافیان خود را هم از دست‌اندازی به بیت‌المال منع کرده و گردنشان در مقابل قانون از مو باریک‌تر باشد، می‌توان گفت که مشکل کشورمان حل‌شده است و با این افراد می‌توان عدالت را پیگیری کرد اما مسئولان جوجه خور و با امکانات رفاهی بالا و دارای زندگی تشریفاتی حق ندارد از انقلاب، عدالت، دفاع از ملت و محرومان در جامعه حرف بزنند.

به نظر شما چگونه کشور را می‌توان به سمت عدالت بیشتر سوق داد:
هرچه اخلاص میان مسئولان رسوخ بیشتری پیدا کند کشور با عدالت‌تری خواهیم داشت در مسئولان صداقت رنگ و بوی واقعیت بگیرد؛ چون فقر در جامعه زیاد شده است.

نوشتن دیدگاه