دوشنبه 24 ارديبهشت 1403, Monday 13 May 2024, مصادف با 5 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22064
منتشر شده در پنج شنبه, 27 مرداد 1401 14:20
تعداد دیدگاه: 0
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

رییس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با همراهي دادستان‌هاي شهرهاي همجوار از اردوگاه حرفه آموزي محكومين مواد مخدر در منطقه اسدآباد بازديد به‌عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در حاشيه اين بازديد با تاكيد بر لزوم نظارت دادستان هاي شهرستان ها بر اين اردوگاه، بيان داشت: كليه دادستان‌هاي حوزه هاي قضايي كه محكومان جرائم مواد مخدر آن شهرها به اين اردوگاه اعزام مي گردند بايد بر روند اداره و طريقه خدمات‌رساني و حرفه‌آموزي به محكومان، نظارت داشته باشند.

وي افزود: اردوگاه حرفه آموزي اسدآباد، از نظر پذيرش مددجو، جنبه استاني دارد و دادستان‌هاي شهرهايي كه زندانيان مواد مخدر خود را به اين اردوگاه مي‌فرستند بايد با هماهنگي كامل در ايجاد روند واحد در اعطاي مرخصي‌ها، استفاده از نهادهاي ارفاقي، تاسيسات حقوقي، طبقه‌بندي زندان و سامان‌دهي مشاغل زندانيان، نحوه ورود سازمان حمايت از زندانيان به امور مربوط به مددجويان و استفاده از بخشنامه ها و آيين نامه ها و قوانين مربوط به پايان محكوميت زندانيان عمل نمايند.

عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در استان از ايجاد تسهيلاتي براي خانواده هاي زندانيان اين اردوگاه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مسافتي كه بين اين اردوگاه و شهرهاي استان وجود دارد و مشكلاتي كه خانواده‌ها براي ملاقات با زندانيان دارند؛ تدابيري انديشيده شده است تا با هماهنگي با ديگر دستگاه‌هاي استان امر اياب و ذهاب خانواده ها به اردوگاه تسهيل گردد.

جعفري همچنين با اشاره به افزايش آمار محكومين حوزه مواد مخدر در استان و وجود كمبودها و محدوديت‌هايي از نظر فضاي فيزيكي، اعتبارات و امكانات نگهداري زندانيان از اتخاذ تصميماتي از جمله ايجاد سه كارگروه تخصصي در جهت بهبود شرايط اين اردوگاه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمين جعفري بر لزوم ريل‌گذاري و حركت دستگاه قضايي استان، سازمان زندانها، استانداري و ديگر نهادهاي مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري (مدظل)، رئيس محترم قوه قضاييه و دولت محترم تاكيد و تصريح كرد: كليه دستگاه‌هاي مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر در استان از جمله دستگاه قضايي، استانداري، شوراي مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها بايد با هماهنگي كامل در امر پيشگيري تلاش نمايند تا شاهد تحقق منويات رهبر معظم (مدظله)، رئيس محترم قوه قضاييه و دولت محترم در جهت كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها باشيم.

بالاترين مقام قضايي استان همچنين از آزادي تعدادي از زندانيان، ظرف سه ماه آينده خبر داد و تصريح كرد: با در نظر گرفتن شرايط قانوني از جمله: نداشتن سابقه كيفري، نداشتن محكوميت ديگري كه منجر به حبس باشد و باقي ماندن كمتر از چهارماه از دوران حبس، تعدادي از زندانيان مواد مخدر استان ظرف سه ماه آينده آزاد خواهند شد.

ايشان در پايان با ابراز تاسف از ملاقات چهره‌هايي كه به جاي نقش آفريني در جامعه و تلاش در ميدان كار با روي آوردن به اعتياد و قاچاق مواد مخدر، آسيب‌هاي جبران ناپذيري به خود، خانواده و جامعه وارد مي كنند توجه بيشتر مسئولان و خانواده‌ها در امر مراقبت و تربيت فرزندان را خواستار شد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه