سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21768
منتشر شده در پنج شنبه, 26 خرداد 1401 09:46
تعداد دیدگاه: 0
رییس جمهور:

رییس جمهور گفت: مشکلی که بیش از همه مردم استان اصفهان را رنج می‌دهد در بخش آب کشاورزی و شرب است که دولت برای رفع این مشکل برنامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه هنگام ورود به استان اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی افزود: اطمینان داریم با کمک مسوولان و مردم استان این مشکل قابل رفع است ولی نیاز به نوعی مدیریت دارد که در اعمال آن مردم همراه دولت خواهند بود.

وی اظهار داشت:به این نکته در این سفر توجه شده و اعتباراتی در نظر گرفته شده است ولی طرح هایی در این استان بوده که از دهه ۶۰ باقی مانده که باید علل آن را بررسی کرد که چرا از آن موقع تاکنون به سامان نرسیده و مردم را رنج می دهد.

رییس جمهور افزود: در مجموع یکی از رنج های مردم این استان پروژه ها و طرح‌های نیمه تمام است که در استان‌های دیگر هم وجود دارد.

آیت الله رییسی افزود: سفر ما برای آغاز طرح جدید نیست، عمده هدف ما نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه تمام است که گاهی ۱۰ تا ۲۰ سال طرحی در یک استان و شهرستان مانده و مردم را رنج می دهد.

وی ادامه داد:به دنبال آن هستیم که با کمک نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، استاندار و علمای بزرگوار ، مصوبات خوبی در استان داشته باشیم که در شورای اداری اعلام می‌شود .

رییس جمهور همچنین استان اصفهان را خطه ایثار و شهادت ، علم، فرهنگ و هنر دانست و گفت: اصفهان ولایتمدار است و در حقیقت مهد پرورش فلاسفه، فقیهان، سرداران رشید و دلاوران بسیاری است که برای کشور و جهان اسلام افتخار هستند.

رییس جمهور نقش استان اصفهان در دفاع مقدس را مثال زدنی دانست و گفت: تقدیم ۲۳ هزار شهید و قریب ۵۰ هزار ایثارگر گواه بر این است که اصفهان، استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: این صفاتی که برای استان اصفهان برشمرده شد مسوولیت آفرین برای همه وبه ویژه برای ما مسوولان است و معلوم می شود که باید نسبت به این استان توجه خاص داشت که مردم رنج نبینند و مشکلات آنها را اذیت نکند.

آیت الله رییسی افزود: تا آنجا که پیش از سفر بررسی شده است و در طول این مدت با ارتباطاتی که با استان اصفهان دارم مشکلاتی این استان دارد که مردم و شهرهای مختلف از آن رنج می برند.

وی همچنین ظرفیت‌های اصفهان را بالا دانست و گفت: اصفهان قطب کشاورزی و صنعت است و باید گفت که می تواند به خوبی قطب علم و فناوری هم شود ، همچنین ظرفیت های بسیار مهمی در زمینه گردشگری، نیروی انسانی کارآمد دارد.

رییس جمهور صبح پنجشنبه در بیست و پنجمین سفر خود به استانهای کشور وارد اصفهان شد.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم، نشستی با جامعه نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله فعالان اقتصادی، استادان دانشگاه، دانشجویان، هنرمندان، بازاریان و روحانیون، فرهنگیان و بازنشستگان، برگزاری شورای اداری استان، نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به اصفهان است.

در سفر رییس جمهور به استان اصفهان ۲۲ عضو هیات دولت وی را همراهی می کنند و به‌عنوان نماینده تام الاختیار وی، ضمن بازدید از طرح های در حال اجرا و نیمه تمام در شهرستان های مختلف استان برای رفع مسائل، مشکلات عمومی و سامان بخشی به دشواری ها و دغدغه های همگانی در قالب ضوابط و قوانین جاری پیگیری، مساعدت و اقدام می کنند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه