چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403, Wednesday 15 May 2024, مصادف با 7 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21291
منتشر شده در یکشنبه, 24 بهمن 1400 15:49
تعداد دیدگاه: 0

در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به تشریح بودجه مدیریت شهری ۱۴۰۱ و بیان معضلات وضعیت معیشیتی کارکنان شهرداری پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تقدیر از حضور پرشکوه مردم اصفهان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم که هر ساله به رونق حضور مردم و برپایی این جشن بزرگ اضافه شود و با اتمام بیماری منحوس کرونا همچون سابق راهپیمایی‌های بزرگی را شاهد باشیم.

وی پیرامون بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق عنوان کرد: با 2 هفته پر کار تمام ردیف‌های بودجه به صورت جزئی و منطقه به منطقه مورد بررسی قرار گرفت که امروز نیز به تفکیک هر سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تأکید بر دقت و ریزبینی در بودجه توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطر نشان کرد: امیدواریم که بتوانیم بودجه‌ای مناسب، موفق، قابل اجرا و تأثیرگذار را در صحن شورا به تصویب رسانیم. سعی بر آن داریم که مطابق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در روز نخست اسفند ماه و در سی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بودجه 1401 را به تصویب برسانیم.

وی با بیان آنکه جزئیات بودجه در جلسه آتی شورای اسلامی شهر به اطلاع شهروندان رسیده خواهد شد پیرامون بررسی حضور عضو علی البدل در شورای شهر اصفهان، بیان کرد: مطابق با نامه دریافت شده از فرمانداری مراسم تحلیف نخستین عضو علی‌البدل شوری به منظور جایگزینی عضو مستعفی برگزار می‌شود تا به صورت رسمی به عنوان سیزدهمین عضو شورای شهر انتخاب شود.

باید اعتماد از دست رفته مردم در دولت قبل را به جامعه بازگرداند

محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مردم با حضور خود در این راهپیمایی وفاداری‌شان را به رهبر معظم انقلاب اعلام داشتند و بار دیگر با امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند. همچنین از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان می‌توان به برنامه 44+ در ایام فجر در خانه انقلاب اشاره کرد.

وی با بیان آنکه امیدواریم با برنامه‌های مختلف بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به نسل‌های آتی به درستی منتقل کنیم، گفت: ضروری است که در مناطق محروم نیز این دست برنامه‌ها برگزار شود تا مردم این مناطق نیز از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیران و کارکنان شهرداری اصفهان بید روحیه انقلابی و جهادی را در خود تقویت کنند چرا که همیشه در دسترس بودن، همراهی با مردم، حسن خلق و رفتار اسلامی با آنها و سعی بر مرتفع سازی مشکلات مردم باید در این دوره از مدیریت شهری خود را نشان دهد.

وی با بیان آنکه اعتماد از دست رفته در دولت قبل، باید در این دولت به جامعه برگردد، ادامه داد: راهکار این اتفاق چیزی جز خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم نیست. همچنین رسیدگی به وضعیت حقوق و معیشت کارمندان و کارگران شهرداری در این دوره ضروری است چرا که بسیاری از آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و به انجام فعالیت‌های دیگری در خارج از ساعت اداری مجبور هستند.

وی افزود: مدیران شهری از هر طریق ممکن به وضعیت معیشتی این کارکنان رسیدگی کند و این روزها متأسفانه شاهد برده‌داری نوین در ادارات هستیم. در برخی موافق شاهدیم که برخی کارکنان شهرداری با حداقل و پایین‌ترین سطح حقوق فعالیت‌های 2 نفر را به طور توأمان انجام می‌دهند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از حضور پررنگ مردم در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اظهار داشت: مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب دشمنان برای تخریب باورها فعالیت‌های عدیده‌ای انجام می‌دهند که براساس تأکیدات ایشان جایگاه ما در جنگ روایت‌ها میان جبهه حق و باطل باید تعیین شود.

وی افزود: پیرامون جهاد تبیین باید گفت که امروز در جایگاه والایی قرار داریم چرا که وظیفه سنگینی بر دوش ما است و درصورت عدم توجه باید به محضر خداوند پاسخگو باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون بودجه سال 1401، بیان کرد: همکاران ما به صورت دقیق در حال بررسی بودجه سال آتی هستند که امکان دلخوری بسیاری از مدیران نسبت به کاهش یا افزایش در بخش‌های مختلف بودجه وجود دارند.

وی با بیان آنکه وظیفه بررسی جزئی و دقیق بودجه با ما است خاطر نشان کرد: ما در قبال این بودج به محضر خداوند پاسخگوییم اما باید به این نکته توجه داشت که پیش از آنکه از ما حسابکشی کنند باید خود نسبت به عملکردمان پاسخگو باشیم.

نادرالاصلی ضمن ضروری دانستن رسیدگی به مناطق محروم، اظهار داشت: این موضوع یکی از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر است که نیازمند توجه ویژه در بودجه است که این توجه باید در مجموعه عملکرد ما تأثیر خود را نشان دهد.

وی پیرامون طرح شهر الکترونیک گفت: حداکثر تا پایان خرداد 1401 باید نسبت به عملیاتی شدن این طرح اقدام شود تا مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه با بخش‌های مختلف مدیریت شهری ارتباط برقرار کنند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر با بیان آنکه سه ماه پیش اعلام داشتیم که تبلیغات شهری باید به صورت مردمی اداره شود، گفت: در این راستا اقداماتی صورت گرفته که کافی نیست، انتظار داشتیم جشن‌های دهه فجر در درون کوچه‌ها و محلات برگزار شود که شاهد آن نبودیم./ تسنیم

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه