پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20026
منتشر شده در شنبه, 23 مرداد 1400 20:25
تعداد دیدگاه: 0
quot-امیرعبداللهیان-quot-و-quot-وحیدی-quot-در-کمیسیون-امنیت-مجلس-چه-گفتند؟

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری...

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر امروز (شنبه، 23 مرداد) که با حضور حسین امیرعبدالهیان و احمد وحیدی وزرای پیشنهادی امور خارجه و کشور برگزار شد، گفت: وزیر پیشنهادی خارجه گزارش مفصلی از وضعیت موجود، وضعیت سیاست خارجی و دستگاه وزارت خارجه ارایه داد و بر اساس مدل SWOT یک تحلیل و ارزیابی از تهدیدها، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف این شرایط ارایه دادند.

وی افزود: آقای امیرعبدالهیان همچنین به تشریح برنامه‌های خود برای عبور کشور از وضعیت موجود، راهکارهای تحقق راهبردهای سیاست خارجی کشور و تعدیل شرایط و تبدیل موضع انفعالی دولت پیشین به فعال پرداختند و برنامه‌های خود را برای تحقق راهبردهای سیاست خارجی بر اساس منافع ملی، مطالبات و انتظارات مردم توضیح دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: اعضای کمیسیون نیز سوالات زیادی را مطرح و پیشنهادات مختلف را عنوان کردند و وزیر پیشنهادی امور خارجه توضیح مفصلی پیرامون مسائل مطرح ارایه کردند. آقای امیرعبدالهیان با توجه به اینکه مدتی در سمت معاونت بین‌الملل قوه مقننه همکاری داشتند در جریان تشریح برنامه‌های خود به نقش کارساز دیپلماسی پارلمانی اشاره و تاکید کردند که در مقاطعی که دیپلماسی رسمی به بن بست می‌خورد، دیپلماسی پارلمانی فرصت خوبی برای باز کردن بسیاری از گره‌ها است لذا استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای پیشبرد منافع کشور جزء برنامه‌های خود اعلام کردند. در مجموع نگاه اعضای کمیسیون امنیت ملی به ظرفیت‌های آقای امیرعبدالهیان و برنامه‌های وی مثبت است.

عباس زاده مشکینی در ادامه به حضور وحید احمدی وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های آقای وحیدی از منطق کارشناسی خوبی برخوردار بود، پیشنهاداتی دراین نشست مطرح شد از جمله اینکه وزارت کشور برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی باید به عنوان کارگزار هماهنگ‌کننده عمل کند. همچنین بر نقش وزارت کشور در تقویت انسجام اجتماعی به عنوان یکی از لوازم استفاده از فرصت‌های تنوع فرهنگی و قومی برای غنای فرهنگی ایران عزیز تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین بر بازبینی مجدد قانون احزاب مصوبه سال 1396 و تلاش برای تهیه آیین نامه اجرایی این قانون، تعیین تکلیف جریان نقد در کشور و اجرای مصوبه بودجه سال 1400 پیرامون تامین نیاز زنان معسر، اجرای آمایش سرزمین و استفاده از ظرفیت مرزهای کشور تاکید شد و آقای وحیدی به تشریح برنامه‌های خود در این موضوعات پرداختند. نظر اکثریت نمایندگان کمیسیون در خصوص برنامه آقای وحیدی و عزم وی جهت تحقق برنامه‌ها مثبت بود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه