يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19851
منتشر شده در سه شنبه, 12 مرداد 1400 11:18
تعداد دیدگاه: 0
مردم-پاسخ-قاطعی-به-توطئه-تحریم-انتخابات-دادند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاستگذاری دشمنان جمهوری اسلامی...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاستگذاری دشمنان جمهوری اسلامی طراحی شده بود، فرمودند: مردم پاسخ قاطعی [به این توطئه] دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، در مراسم تنفیذ حکم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران‌، پس از اعطای حکم تنفیذ سخنرانی کردند.

اهم فرمایشات ایشان به شرح زیر است:

-خداوند متعال این سرآغاز را برای مردم و کشور مبارک بفرماید، بخصوص که ما در روزهایی هستیم که متعلق به اهل‌بیت (ع) است. چند روز پیش عید غدیر بود. فردا روز مباهله و روز نزول آیه ولایت است. روز نزول آیه تطهیر و متعلق به ائمه (ع) است. ان‌شاءالله این روز برای ملت ایران مبارک باشد.

-اولاً از خدای متعال تشکر می‌کنیم که این توفیق را به ملت ایران عطا کرد که توانستند یکبار دیگر این حرکت کاملاً پرمعنای انتخابات را که نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی است، با موفقیت انجام دهند. از مردم تشکر می‌کنم.

-باید به دولت دوازدهم، رئیس‌جمهور محترم دوازدهم و همکارانشان خسته‌نباشید بگویم. برای آقای رئیسی و دولت و همکارانشان از خداوند متعال طلب توفیق و عنایت ویژه می‌کنم.

-مراسم تنفیذ، در طول این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری از جابجایی مسوئولیت بسیار مهم قوه مجریه به شکل عقلانی است.

 -این مراسم نشان دهنده آرامش و سکینه حاکم در کشور است و هم نشانه وجود تنوع گرایش‌های سیاسی است.

-توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاستگذاری دشمنان جمهوری اسلامی طراحی شده بود و برخی نیز در داخل کشور از روی غفلت و برخی از روی غرض آن را دنبال می‌کردند اما مردم پاسخ قاطعی [به این توطئه] دادند. شرکت مردم شرکت خوبی بود و نشان دهنده حضور مردم در صحنه بود.

-رئیس جمهور شعار دولت مردمی را در واقعیت محقق کند و واقعا در کنار مردم باشد. البته حضور در میان مردم نباید ایشان را از ارتباط با نخبگان غافل کند. دولت باید مظهر وفاق باشد.

-باید برخی از تغایرهای موهوم در میان مردم را با نگاه وفاق آمیز و ملاطفت، تضعیف کرد.

-حرف زدن با مردم از روی صداقت و قطع نظر از پیرایه های سیاسی باید یکی از کارهای مهم دولت مردمی باشد.

ادامه دارد...

نوشتن دیدگاه