شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19267
منتشر شده در چهارشنبه, 09 تیر 1400 11:20
تعداد دیدگاه: 0

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی سخنانی در جلسه...

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی سخنانی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به شهادت شهید بهشتی در هفتم تیرماه 1360 و بسیاری از مسئولان کشور و توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: البته روز قبل از آن نیز، مقام معظم رهبری در ششم تیرماه در مسجد ابوذر در حالی‌که مشغول سخنرانی بودند، مورد سو قصد قرار گرفتند و ایشان در بیمارستان بستری شدند و در جلسه‌ی حزب نبودند و برخی عزیزان به جلسه‌ی حزب جمهوری در  هفتم‌تیرماه در محل آن حزب و محل انفجار شب نیامدند چون به عیادت مقام معظم رهبری رفته بودند و برخی هم آمده بودند جلوی درب با انفجار مواجه شدند.

وی افزود: این واقعه فاجعه بزرگی بود و توطئه‌ای جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود و کشورهای بزرگ غربی در این توطئه طراحی داشته و منافقین نیز به عنوان مزدوران و اجرای دستور آن‌ها وارد عمل شدند. آن‌ها می‌خواستند با این انفجار، مجلس و دولت را از کار بیندازند و قوه قضائیه هم با مشکل بزرگی مواجه شود و کشور از هم بپاشد و با شورش در داخل کشور، نظام را از بین ببرند. حضور، تصمیم، روحیه، قدرت فکری و نفوذ امام(ره) اجازه نداد که این توطئه و نقشه عملی بشود و وقتی امام کنار مردم است، مشکلی قابل حل است؛ ایشان به خوبی آن‌روزها را مدیریت کرد. امام از شهید بهشتی به‌عنوان یک ملت یاد کرد و او مظلوم بزرگ تاریخ است.

رئیس‌جمهور گفت: شهید بهشتی آن‌قدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی هم نمی‌شد از او تعریف و دفاع کرد؛ کشور و مردم مدیون زحمات او می‌باشد و او از آن دهه‌ی 1340 به‌دنبال ساختن و تربیت نیرو بود. این راه علیرغم سختی‌ها ادامه یافت و ایستادگی و مقاومت مردم در آن‌روزها با رهبری امام راحل(ره) یک معجزه تاریخی در کشور آفرید و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران‌شان نه‌تنها مردم را ضعیف نکرد بلکه عزم ملت ما جزم‌تر و مردم ما مقاوم‌تر شد. خداوند نیز در همان سال 1360 که بزرگترین توطئه‌ها علیه ما شکل گرفت، بزرگترین پیروزی‌ها در میدان جنگ و در دفاع مقدس نصیب ما کرد و رفع حصر آبادان، آزادی بستان و طراحی عملیات فتح المبین در همان سال انجام گرفت.

روحانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: امیدواریم قوه قضائیه ما با علم، دانش، دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب بی‌طرفی کامل عمل کند. قوه قضائیه باید به‌گونه‌ای باشد که آخرین ملجأ است و هرکس ظلمی ببیند به آن قوه برود و بداند که دادگاه عدلی وجود دارد و حق او گرفته می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم قوا با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند و در این سال‌ها دیدیم که وقتی دو قوه‌ی دیگر با دولت فاصله دارند، کار برای دولت و مردم سخت می‌شود و ان شالله شرایط از این جهت بهتر باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات آمریکا در جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌ها، خاطر نشان کرد: جانشینان ترامپ جنایات او را ادامه می‌دهند و ادامه‌دهنده‌ی راه او هستند. وقتی برجام شکل گرفت می‌خواستند اجازه ندهند که برجام زنده بماند و صیونیست‌ها در در رأس این‌ها بودند و اسرائیلی‌ها بیشترین دشمنی را با برجام داشتند، چون برحام را می‌شناختند و آن‌ها بدترین دشمن ما هستند و البته ارتجاع کنار آنان بود و کسانی هم که در آمریکا، ضد ایران بودند همه باهم قاطی شده و از برجام خارج شدند و یک جنگ اقتصادی را علیه ما به راه انداخته و ادامه دادند.

روحانی تصریح کرد: مردم ما پیروزی بزرگی را در این‌مدت به‌دست آورد و البته مردم ما زجر زیادی را تحمل کردند و جنگ بدون مجروح، شهید و ویرانی نیست و تبعات خود را دارد اما ملت ما ایستاد و تسلیم نشد و امروز مسیر مقاومت را ادامه می‌دهد و ملت ما نتیجه این را مقاومت می‌بینند. نتیجه مقاومت مردم این شد که دولت جدیدی که در آمریکا می‌خواست روی‌کار  بیاید، در تبلیغات انتخاباتی گفتند این‌کار ترامپ غلط بوده و مردم‌شان با همین ایده به دولت‌شان رأی دادند و اگر امروز بایدن در اجرای برجام تسامح کند، به رأی ملت خود خیانت کرده و آن‌ها آمدند تا تحریم را بردارند.

وی ادامه داد: بعد نیز تأکید کردند که برجام را قبول داریم و امروز هم می‌گویند می‌خواهیم به برجام بازگردیم ولی مردم ما توقع دارند که این‌کار سریع‌تر اجرایی شود و البته چه آن‌هایی که از آن طرف و آن‌هایی که این‌طرف هستند باید سریعا اقدام کنند و من به مردم می‌گویم که دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی روا نداشته و با قدرت و دقت از تمام فرصت‌ها و ثانیه‌ها استفاده کرده و مسائلی است که ان‌شاالله حل و فصل شود و مردم ما به حق مسلم خودشان برسند و روشن شود که ما هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح کشتار جمعی، سلاح شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای نبوده و نیستیم و نخواهیم بود و تهمت‌ها نیز بی‌اساس و دلیل بوده و برجام سندی است که نشان می‌دهد ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه