دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1900
منتشر شده در سه شنبه, 05 خرداد 1394 09:09
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا و گروه 1+5 باید بدانند گروه مذاکره‌کننده ایران نمی‌تواند خارج از سیاست‌های تبیین شده رهبری عمل کند. حجت‌الاسلام سید احمد سالک ، پیرامون واکنش توهین‌آمیز سخنگوی کاخ سفید به سخنان رهبر معظم انقلاب که در پاسخ به...

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا و گروه 1+5 باید بدانند گروه مذاکره‌کننده ایران نمی‌تواند خارج از سیاست‌های تبیین شده رهبری عمل کند.

حجت‌الاسلام سید احمد سالک ، پیرامون واکنش توهین‌آمیز سخنگوی کاخ سفید به سخنان رهبر معظم انقلاب که در پاسخ به زیاده‌خواهی‌های آمریکا فرمودند ما اجازه بازرسی از مراکز نظامی و صحبت و بازجویی از دانشمندان خود را نخواهیم داد، اظهار کرد: طبیعی است که سخنگوی کاخ سفید برای برون‌رفت از سدی که رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های آمریکا و کشورهای 1+5 ایجاد کرده‌اند، اینگونه صحبت کند.

وی با بیان اینکه آمریکا و گروه 1+5 باید بدانند گروه دیپلماسی مذاکره‌کننده ایران نمی‌تواند خارج از سیاست‌های تبیین شده رهبر انقلاب عمل کند، ادامه داد: اگر آمریکا برای حفظ منافع خود تصمیمی اتخاذ کند و ایران را نادیده بگیرد، جمهوری اسلامی با تمام قدرت مقابل تمام اهداف شیطانی آنها می‌ایستد.

  • زمان ادبیات قلدرمآبانه گذشته است

سالک در ارتباط با ادبیات توهین‌آمیز آمریکا و صهیونیست‌ها تصریح کرد: این لحن صحبت آمریکایی‌ها برای نخستین‌بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود چرا‌که آنها در جنگ نرم به دنبال تخریب و تضعیف هستند اما راه به جایی نمی‌برند.

وی افزود: آمریکا به دلیل سوابقی که در جریان استعمار به ویژه در قبال کشورهای اسلامی در طول سال‌های گذشته داشته است همچنان بر پایه همین باور و با تکیه بر همین تفکر رفتار می‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس توضیح داد: ادبیاتی که آمریکا دارد ادبیات قلدری، ادبیات ارباب رعیتی و زبان تهدید و فشار است اما زمان این ادبیات گذشته است.

  • رهبری ستون خیمه انقلاب است

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان دو قطبی بود و به بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد اما امروز قطب دیگری به نام اسلام در حال رشد است و تمام نگرانی آمریکا در این است که جامعه جهانی تحت سیطره اسلام ناب محمدی قرار گیرد.

سالک بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کدخدا بودن آمریکا از بین رفته است و همواره با زَر و زور و تزویر و ایجاد جنگ روانی و همچنین حرکت‌های نظامی خواسته تا اقتدار خود را حفظ کند اما جمهوری اسلامی با تدبیر رهبری در تداوم حرکت‌های گذشته موفق بوده و پوزه آمریکا را به خاک مالیده است.

وی با اشاره به افول اقتدار آمریکا نسبت به گذشته گفت: آمریکا در پی‌ چاره‌اندیشی است و سعی دارد با تهدید نظامی یا پرداختن به جنگ نرم و براندازی زیرساخت‌های نظام اسلامی، به این هدف برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رهبری از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: رهبری ستون خیمه انقلاب است و آمریکایی‌ها به این مطلب واقف هستند و به اصل 110 قانون اساسی که مبیّن قدرت رهبری است، کاملا احاطه دارند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و آمریکا در شرف فروپاشی است، اضافه کرد: آمریکا در حال از دست دادن دموکراسی خود و از دست دادن عربستان به عنوان مهم‌ترین مزدورش در منطقه است.

سالک در پایان یادآور شد: عربستان کشورهای عراق، سوریه، فلسطین و لبنان را از دست داده و به‌زودی یمن را هم از دست می‌دهد که این مسئله برای آمریکا بسیار نگران‌کننده است.

نوشتن دیدگاه