دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1898
منتشر شده در سه شنبه, 05 خرداد 1394 08:52
تعداد دیدگاه: 0
حاشیه های پایداری پایان ندارد؛

گلایه های ظریف را پیش از این هم شنیده بودند، که گفته بود مایل نیست برخی از جزئیاتی که درباره مذاکرات با نمایندگان مطرح می‌شود در اختیار عموم قرار داده شود. وزیر خارجه زمستان گذشته و در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا هشدار داده بود: موضوعی که برای من باعث تاسف شده این است که من از ابتدا قصد داشتم همه...



گلایه های ظریف را پیش از این هم شنیده بودند، که گفته بود مایل نیست برخی از جزئیاتی که درباره مذاکرات با نمایندگان مطرح می‌شود در اختیار عموم قرار داده شود. وزیر خارجه زمستان گذشته و در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا هشدار داده بود: موضوعی که برای من باعث تاسف شده این است که من از ابتدا قصد داشتم همه مسائل را با مجلس در میان بگذارم و قصد داشتم از مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان یک همکار و همراه و همفکر استفاده کنم.

ضرورت این کار این است که دوستان عضو کمیسیون این مسئولیت را می پذیرفتند که موضوعاتی که ما به عنوان محرمانه تلقی می کنیم، آنها هم محرمانه بدانند. حالا و با وجود اعتراض مدیرکل روابط عمومی مجلس و نص صریح قانون مبنی بر ضرورت محرمانه ماندن مذاکرات جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی حمید رسایی اقدام به انتشار متن پیاده شده سخنان عباس عراقچی در مجلس کرد.

چنانکه حمید رسایی در سایت شخصی اش منتشر کرده «آقای عراقچی در جلسه روز گذشته در حالی که تصور می کرد با جماعتي کودک سخن می گوید به تفسیر بازرسی از مراکز نظامی به اسم بازرسی مدیریت شده پرداخت و اعلام کرد این بازرسی چیزی نیست، چشم ماموران آ ژانس را می‌بندیم، روی تجهیزاتی که نمی خواهیم ببینند پارچه می اندازیم، آنها دستمال خود را روی تاسیسات و درب و دیوار می کشند و بعد، تمام! دیگر نمی توانند اتهامی به ما بزنند! رسایی در ادامه مطلبی تحت عنوان چه کسی باید به خدا واگذار شود؟ که به نوعی اعتراض به نوشته عباس عراقچی در صفحه اینستاگرامش بوده است آورده است: ظاهرا به اعتقاد تيم محترم مذاکره، این کار، بازرسی از مراکز نظامی ما نیست بلکه همان بازی کودکانه چشم گذاشتن و قایم شدن است.

عباس عراقچی روز یکشنبه در اعتراض به اظهارات کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در خبرگزاری فارس نوشته بود این خبرگزاری و آقای قدوسی را به خدا واگذار می کند.

  • گلایه مدیرکل روابط عمومی مجلس از نمایندگان به خاطر انتشار مذاکرات غیرعلنی

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با اظهار گلایه از برخی رسانه‌ها در مورد انتشار محتوای جلسات غیرعلنی مجلس تاکید کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی، انتشار محتوای جلسات غیرعلنی غیرقانونی بوده و رسانه‌ها نمی‌بایست مذاکرات غیرعلنی مجلس را منتشر کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی کیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع پرونده هسته‌ای و مذاکرات مربوط به آن یکی از مسائل و مقوله‌های مهم و حساس کشور است گفت: با توجه به تصمیم مسئولین کشور و هیات رئیسه مجلس در زمینه تشریح اقدامات هیات مذاکره‌کننده ایرانی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی شایسته نبود رسانه‌ها از قول منابع آگاه و یا برخی افراد اقدام به انتشار غیرقانونی جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس کنند.

وی افزود: بر اساس روال مرسوم و به طور طبیعی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس پس از پایان جلسه به تشریح کلیاتی از مذاکرات غیرعلنی می‌پردازد و یا اینکه بعد از اتمام جلسه غیرعلنی، رئیس مجلس یا ریاست جلسه کلیاتی از موضوعات مطرح شده را بیان می‌کند که شایسته است رسانه‌ها تنها به انتشار همین بخش اکتفا کنند.

 

منبع:شهروند

نوشتن دیدگاه