چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403, Wednesday 15 May 2024, مصادف با 7 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18795
منتشر شده در چهارشنبه, 12 خرداد 1400 15:32
تعداد دیدگاه: 0
ساعات-کاری-ادارات-استان-مرکزی-از-۲۲-خردادماه-تغییر-می‌کند

اراک- استاندار مرکزی خبر داد: ساعت کار ادارات استان مرکزی از شنبه ۲۲ خرداد به ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰...

اراک- استاندار مرکزی خبر داد: ساعت کار ادارات استان مرکزی از شنبه ۲۲ خرداد به ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ با بیان اینکه برق و تولید آن یکی از دغدغه‌های مهم کشور و استان مرکزی است گفت: از مهمترین علل ایجاد مشکل جدی در حوزه برق، استخراج رمز ارزها، مشکلات نیروگاه‌ها در تأمین سوخت و قطعات و خشکسالی‌ها است و باید تلاش شود مصرف برق ۳۰ تا ۴۰ درصد صرفه‌جویی شود تا با کاهش خاموشی‌ها کمتر زندگی مردم دچار مشکل نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع صورت گیرد و خاموشی‌ها با نظم‌دهی خاص همراه باشد، صنایع استان نیز باید همکاری ویژه در آن حوزه داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلات برق حداقل تا ۲ ماه آینده وجود دارد باید مردم از مصارف غیرضروری بپرهیزند و همکاری لازم را در راستای مدیریت مصرف برق انجام دهند تا مشکل جدی در این خصوص رخ ندهد.

آقازاده گفت: روشنایی جاده‌ها نیز باید تعدیل شده و به صورت یک در میان روشن باشد تا بتوان از این طریق نیز مصرف برق را مدیریت کرد همچنین برخورد با اصنافی که بویژه در ساعات پیک چراغ‌های پرمصرف استفاده می‌کنند نیز باید در دستور کار باشد و فرمانداران در شهرستان‌ها نیز به این مهم باید توجه جدی داشته باشند.

وی در خصوص تغییر ساعات اداری در استان اظهار کرد: ساعت کار ادارات از شنبه ۲۲ خرداد به ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد. اگر به هر دلیلی خاموشی در استان داشته باشیم باید بر اساس یک برنامه زمانبندی شده باشد و مردم و صنایع از این خاموشی‌ها آگاهی داشته باشند.

استاندار مرکزی در پایان عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای تأمین استان، تولید رمز ارزهای مجاز به دلیل شرایط بحرانی برقی ممنوع است و باید در زمینه شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز نیز اقدامات لازم صورت گیرد نیروی انتظامی استان نیز باید تمام توان خود را در این رابطه به کار گیرد.

نوشتن دیدگاه