جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16407
منتشر شده در پنج شنبه, 18 دی 1399 10:33
تعداد دیدگاه: 0
حوادث-شب-گذشته-آمریکا-نشان-داد-دموکراسی-غربی-فشل-است

رئیس‌جمهور گفت: آنچه دیشب در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است. به گزارش...

رئیس‌جمهور گفت: آنچه دیشب در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری با اشاره به توضیحاتی درخصوص تولید واکسن تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: ساخت این واکسن یک کار تحقیقاتی و مداوم است. این‌طور نیست که امروز یک چیزی ساخته شود و تا ۱۰ سال دیگر در خط تولید ادامه یابد. این یک تحقیق دائمی است.

روحانی با بیان اینکه سال‌های اخیر واکسن اهمیت بیشتری پیدا کرده است، گفت: مردم با واکسن و واکسیناسیون چه در زمینه مشکلات طیور و چه در زمینه مشکلاتی که اخیراً در حوزه کرونا با آن مواجه شدیم، بیشتر آشنا شده‌اند. همیشه برای ما تولید واکسن مهم بوده است و این اقدام یک کار پیشگیرانه و توانمندسازی موجودات و طیور است تا بتوانند در برابر بیماری‌ها بایستند.

وی پس از استماع گزارش شهردار مشهد درخصوص افتتاح کارخانه نوآوری در استان خراسان رضوی، گفت: این کار ارزشمندی است که در شهر مشهد اتفاق افتاده است. این خیلی مهم است که ما در هر استانی یک کارخانه نوآوری داشته باشیم که همه استارت آپ‌ها یک ملجائی داشته باشند و بتوانند به آنجا مراجعه کنند و در آنجا حضور داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این کارخانه نوآوری خانه استارت‌آپ‌ها است، گفت: اگر محل کارخانه نوآوری مشهد تبدیل به یک مرکز نواوری نمی‌شد، به یک برج تبدیل می‌شد که معمولا چشم نواز هم نیست و به جای اینکه رفاه آفرین باشد، مشکل‌زاست.

روحانی پس از استماع گزارش استاندار فارس درخصوص افتتاح کارخانه نوآوری شیراز، گفت: شیراز از دیرباز بعنوان مرکز مهم الکترونیک کشور بود. امیدواریم در سایر استان‌ها نیز شاهد افتتاح مراکز نوآری باشیم. آنهایی که به فکر این هستند که فضای جامعه ما یک فضای مناسب باشد یکی از فضاهای دلگرم کننده، فضای دانش و فناوری است.

وی افزود: مرکز نوآوری می‌تواند مشوق و هدایت‌گر باشد. وقتی دانشجویان به این مرکز مراجعه می‌کنند می‌توانند برای آینده شان مفید باشد. آنچه که امروز در زمینه دانش بنیان برای دانشجویان فراهم شده، کار ارزشمندی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، گفت: آنچه دیشب در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل است.

وی افزود: همه دیدند یک پوپولیست چه بلایی بر سر کشور خود آورد و آبروی کشورش را خدشه‌دار کرد.

ادامه دارد...

نوشتن دیدگاه