سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12358
منتشر شده در یکشنبه, 07 ارديبهشت 1399 09:32
تعداد دیدگاه: 0
ماه-رمضان-می‌تواند-دست-جریان‌های-سیاسی-را-برای-حل-مشکلات-در-دست-هم-بگذارد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که رعایت توصیه های دینی و انس گرفتن با خداوند در...

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که رعایت توصیه های دینی و انس گرفتن با خداوند در ماه رمضان می‌تواند کمک کند تا جناح و گرایش‌های سیاسی با در نظر گرفتن منافع کشور دست به دست هم داده و با وحدت برای حل مشکلات کشور و عبور از بحران کرونا تلاش کنند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر ماه مبارک رمضان بر فضای سیاسی و اجتماعی کشور و ضرورت کمک به نیازمندان در شرایط کنونی، بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه تطهیر نفس و خودداری از انجام خیلی از گناه هایی نظیر غیبت، تهمت و دروغ بوده که بعضا در زندگی روزمره به آن‌ها عادت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: انسان در ماه مبارک رمضان هم از لحاظ جسمی و هم روحی خود را پالایش می کند و پس از یک ماه روزه داری با قدرت و روحیه بالاتری به زندگی خود ادامه می دهد. در حوزه سیاست و رقابت های سیاسی نیز بعضا شاهد رفتارها و گفتارهای ناشایستی هستیم که رعایت توصیه های دینی و انس گرفتن با خداوند در این ماه می تواند کمک کند تا این رفتارها را کنار گذاشته و جناح و گرایش های سیاسی با در نظر گرفتن منافع کشور دست به دست هم داده و با وحدت برای حل مشکلات کشور و عبور از بحران کرونا تلاش کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا اقشار زیادی از جامعه دچار آسیب شدند و کارگران روزمزد و رانندگان نیز با مشکل رو به رو شده و قشر ضعیف نیز از گذشته هم ضعیف تر شدند. ان شاءالله همان طوری که حضرت آقا فرمودند بحث کمک به نیازمندان در این ماه مبارک مورد توجه قرار گیرد و در هر محله و منطقه‌ای با شناسایی افراد آسیب پذیری دست یاری به سوی آن ها دراز شود.

وی تاکید کرد: تحت تاثیر شیوع کرونا خیلی از افرادی که حتی قبلا مشکلی نداشتند این روزها در تامین معیشت خود دچار مشکل شدند و فلذا نباید صرفا افراد نیازمند مورد توجه باشند بلکه همه اقشار آسیب پذیر باید شناسایی شده و به آن ها کمک شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت افراد توانمند در اهدای خون، بیان کرد: از سال های گذشته اهدای خون در ماه مبارک رمضان انجام می شد اما این روزها عده ای به خاطر کرونا از اهدای خون واهمه دارند، در حالی که هم مراکز انتقال خون و هم پزشکان اعلام کرده اند که انتقال خون منجر به انتقال بیماری کرونا نمی شود. ان شاءالله افراد توانمند از نظر جسمی در این حوزه به میدان بیایند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه