چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403, Wednesday 15 May 2024, مصادف با 7 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8460
منتشر شده در دوشنبه, 11 شهریور 1398 00:10
تعداد دیدگاه: 0
تخلیه-مخازن-پسماند-و-نظافت-چندین-بار-آن‌ها-و-پاکیزگی-هر-چه-بیشتر-معابر-در-ایام-محرم

اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در خصوص حلول...

اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در خصوص حلول ماه محرم و اقدامات شهرداری تهران در بعد خدمات شهری در این ایام گفت: همانطور که در کل کشور در این ایام فعالیت‌های مختلفی در حوزه برگزاری مراسم عزاداری انجام می‌شود، در شهرداری تهران هم برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف و متناسب با این ایام برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که بسیاری از این برنامه‌ها تا اربعین حسینی و بعد از آن هم ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: یک سری اهداف برای هرچه بهتر شدن این مراسم ترسیم شده که همگی آنها حول محور ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات شهری می‌چرخد.

اصغر عطایی گفت: در این ایام بیشتر مردم در هیات، تکیه‌ها و دسته‌جات عزاداری حضور می‌یابند که از این رو توجه ویژه به تمیزی و برطرف کردن نیازهای اساسی معابر، کوچه و خیابان و اطراف مراکز برگزاری مراسم عزاداری ضروری است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از سویی دیگر ایمن‌سازی معابر و نظارت بر ایمنی محل‌های برگزاری مراسم نظیر خیمه‌های عزاداری و تکیه‌ها و مساجد موضوعی مهم بود، زیرا در سال‌های گذشته برخی مشکلات در این حوزه باعث بروز مسائل و مشکلاتی برای شهروندان شده بود.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی با هماهنگی مناطق 22گانه بر همه هیات‌ها و تکایا و مراکز برگزاری مراسم عزاداری نظارت جامعی داشتند تا ایمنی این محل‌ها تامین شود.

عطایی به نظافت و تخلیه چندین باره مخازن نگهداشت زباله در اطراف هیات‌ها و تکایا اشاره کرد و گفت: در کنار ایستگاه‌های صلواتی جایگاه‌های ویژه‌ای برای مخازن پسماند در نظر گرفته شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همچنین تلاش کردیم تا عوامل کارگری در امر نگهداشت و پاکیزگی معابر در کنار هیات‌ها استقرار بیشتری داشته باشند تا پس از برگزاری مراسم و حین برگزاری مراسم نسبت به پاکیزگی بیشتر آن محل‌ها اقدام کنند.

وی به ساماندهی تیم‌های زنده‌گیری سگ‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که در برخی مناطق شهر امکان حضور حیواناتی نظیر سگ وجود داشت، تیم‌هایی برای زنده‌گیری این حیوان ساماندهی شدند تا از سوی این حیوانات برای شهروندان آزار و اذیتی ایجاد نشود.

عطایی گفت: همچنین دستورالعملی برای مبارزه با انواع و اقسام حیوانات موذی تدوین شد و براساس این دستورالعمل یکپارچه تلاش شد تا محیط هیات‌ها و مکان‌های عزاداری از وجود این حیوانات پاکسازی شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نوشتن دیدگاه