چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403, Wednesday 15 May 2024, مصادف با 7 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8343
منتشر شده در سه شنبه, 05 شهریور 1398 13:01
تعداد دیدگاه: 0
دولت-از-حوزه-تصدی-گری-در-خصوصی-سازی-به-حامی-بخش-خصوصی-مبدل-شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاکید می‌کنیم خصوصی سازی طبق مقررات باید انجام شود و دولت از حوزه تصدی گری...

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاکید می‌کنیم خصوصی سازی طبق مقررات باید انجام شود و دولت از حوزه تصدی گری در این رابطه به حمایت از بخش خصوصی مبدل شود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نهمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیشتر دادستان ارومیه به تخلفات مرتبط با خصوصی سازی اشاره کرده بود و روز گذشته هم دادستان ایلام در رابطه با رییس سابق سازمان خصوصی سازی اعلام شکایت کرد، آخرین وضعیت پرونده این فرد به کجا رسید؟ گفت: با فرد یا شخص کاری نداریم اما به طور کلی در رابطه با فرایند خصوصی سازی قوانین لازم الاجرا وجود دارد و تاکید می کنیم خصوصی سازی طبق مقررات باید انجام شود و دولت از حوزه تصدی گری در این رابطه به حمایت از بخش خصوصی مبدل شود. اما نسبت به فرایند خصوصی سازی پرونده های سابق تشکیل شده بود.

وی افزود: بیش از صد نماینده مجلس هم در دیدار با ریاست قوه قضاییه نامه ای را امضا کرده و خواهان ورود قوه قضاییه بودند. دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی مطالبی را ارایه کردند.

اسماعیلی ادامه داد: مردم و نهادها اعتراضاتی داشتند در سفری که رییس قوه قضاییه به اراک داشتند اعتراضاتی در این رابطه مطرح شد و اینها موجب شد تا موضوع خصوصی سازی مورد بررسی قرار گیرد. این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران است.

این پرونده ابعاد گسترده ای دارد و تلاش می شود نسبت به مطالب مطرح شده بررسی ها انجام و اتخاذها صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه