سه شنبه 25 ارديبهشت 1403, Tuesday 14 May 2024, مصادف با 6 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7838
منتشر شده در چهارشنبه, 09 مرداد 1398 18:29
تعداد دیدگاه: 0
ممنوعیت-استفاده-از-کتب‌-کمک-آموزشی-و-مسابقات-تستی-در-مدارس-ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ممنوعیت کتب‌ کمک آموزشی و مسابقات تستی و...

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ممنوعیت کتب‌ کمک آموزشی و مسابقات تستی و رقابت‌های نابجا در دوره ابتدایی، تاکید کرد: برنامه‌های سودجویانه مبنی بر ارائه کتاب‌های کمک آموزشی و تستی در مقطع ابتدایی باید حذف شود زیرا این مهم به خلاقیت و نوآوری نمی‌رسد و منجر به رقابت ناسالمی در فضاهای آموزشی می‌شود.

به گزارس ایسنا، رضوان حکیم زاده ظهر روز در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح‌ها و برنامه‌های آموزش ابتدایی شهرستان بروجرد اظهار کرد: بروجردی‌ها مردمانی گشاده دست هستند همان‌طور که مرحوم حافظی از این دیار است.

وی با بیان اینکه سند تحول بر دوره ابتدایی تاکید دارد، افزود: طرح  "جابر ابن حیان" کار ارزشمند است چون به خلاقیت برمی‌گردد.

معاون وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان باید از پیش دبستانی و ابتدایی آغاز شود که لازمه آن ارائه برنامه‌های آموزش مبتنی بر پژوهش و کاوشگری است.

حکیم‌زاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید خاصی بر اقتصاد دانش بنیان مقاومتی دارند که این موضوع باید از همان دوران پیش دبستانی آغاز شود.

حکیم‌زاده عنوان کرد: جسارت، شهامت و توانمندی دانش آموزان و خلاقیت آنها در انجام کارها مایه دلگرمی و بیانگر چراغ روشن آینده کشور است. سرمایه‌های ما گاز، نفت و جنگل‌ها نیستند بلکه مهمترین سرمایه ما همین دانش آموزان هستند که با توانایی‌های آنها و خلاقیت از نظام سلطه نمی‌ترسیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام سلطه نمی‌تواند مغزهای ما را تحریم کند، ممکن است دشواری‌هایی در مقاطعی برای ما ایجاد شود اما همان هم می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا توجه به استعدادهای دانش آموزان باید مورد توجه باشد و و استعداد یابی به معنای جدا کردن دانش آموزان و برگزاری آزمون‌های تستی و معرفی بعنوان تیزهوش نیست باید به همه دانش آموزان و استعدادهای هر کدام توجه کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جشنواره جابر ابن حیان، افزود: کار گروهی یکی از جنبه‌های مثبت این طرح است بخصوص در شرایطی که یکی از آسیب‌های جدی نظام آموزشی ما رقابت ناسالم افراطی است که این رقابت نه فقط در نظام آموزش بلکه در کل جامعه سرایت کرده در حالی‌که بنا بر مبانی دینی توفیق خواهی یک امر جمعی است.

حکیم زاده عنوان کرد: تمام دانش آموزان باید دیده شوند و باید احساس دیده شدن داشته باشند. جایگزینی تکالیف مهارتی به جای مشق شب یکی از برنامه‌هایی بود که در راستای مهارت افزایی دانش آموزان در مقطع ابتدایی اجرا شده است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه