سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7165
منتشر شده در سه شنبه, 04 تیر 1398 23:21
تعداد دیدگاه: 0
انتقاد-شهردار-تهران-از-تصرف-پیاده-راه-ها-توسط-کارگاه-های-عمرانی

شهردار تهران گفت: متأسفانه روالی در شهر ایجاد شده که کارگاه‌های عمرانی پیاده‌راه را می‌گیرند و...

شهردار تهران گفت: متأسفانه روالی در شهر ایجاد شده که کارگاه‌های عمرانی پیاده‌راه را می‌گیرند و مردم مجبورند برای تردد به خیابان بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی در مراسم بهره برداری از میدانگاه شهدای هفتم تیر که شامگاه امشب برگزار شد، بیان‌کرد: در این میدان اگر اقدامی انجام شده، انجام وظیفه بوده است. اتفاقی که امیدواریم آهنگ شکل‌گیری آن سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: امروز ریاست قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه و سه‌شنبه‌های بدون خودرو با مترو به دفتر کار خود تشریف بردند که برای این اقدام و پیوستن به این حرکت عظیم از طرف همه همکارانم قدردانی می‌کنم.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه که قبلاً در این میدان اتفاق افتاده بود غیرطبیعی و آنچه امروز اتفاق افتاده است کاملاً طبیعی است. وجود پمپ تولید بتن در وسط یکی از میدان‌های شهر قابل پذیرش نبود. تلاش خواهیم کرد که این نگاه در همه سطح شهر اعمال شود. قطعاً پذیرفته نیست بخش عمده فضاهای شهری که باید در اختیار مردم باشد به عنوان کارگاه‌های عمرانی سال‌های سال رها شود. باید این فضاها به حداقل ممکن برسد.

حناچی تاکید کرد: متأسفانه روالی در شهر ایجاد شده که کارگاه‌های خصوصی پیاده‌راه را می‌گیرند و مردم مجبورند برای تردد به خیابان بیایند و این علاوه بر گرفتن این فضا از مردم موجب بروز خطر برای آنها نیز می‌شود. لذا قطعاً به همراه همه همکارانم این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهر سازمانی اجتماعی است و فضاهای آن متعلق به شهروندان. قطعاً امروز ثروت در شهر همین فضاهایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد. لذا تلاش می‌کنیم که این ثروت‌های شهر را افزایش دهیم. البته این پروژه امروز افتتاح شد اما باید تلاش کرد کیفیت این پروژه را بالا ببریم. قطعاً باید مدیریت این فضاها را به نحو احسن انجام دهیم تا کیفیت آنها ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به پروژه ساماندهی میدان امام خمینی (ره) گفت: پیگیر هستیم که این میدان که از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر متعلق به دوره قاجار است به‌گونه‌ای عرصه‌ها و فضاهای آن را در اختیار عموم شهروندان قرار دهیم و این فضاها را در قالب پیاده‌راه به شهروندان بازگردانیم. در حقیقت میدان امام خمینی (ره) در قالب طرح جامع و تفصیلی برنامه‌هایی که برای آن پیش‌بینی شده را اجرایی خواهیم کرد.

شهردار تهران همچنین پس از پایان این مراسم بهره برداری به جمع خبرنگاران آمد و در خصوص ویژگی های این پروژه گفت: در این میدان قبلاً یک کارگاه تولید بتن وجود داشت اما تلاش شد تا این مجموعه جمع شده و با ساخت پیاده راه تلاش شد به مردم بازگردانده شود.

حناچی درخصوص میدان امام خمینی (ره) هم گفت: این میدان سه دوره تاریخی را پشت سر گذاشته و از جاهای قدیمی تهران است.

شهردار تهران تصریح کرد: برای آن میدان در طرح تفصیلی شهر تهران برنامه هایی دیده شده است که به زودی اقدامات آن آغاز خواهد شد.

وی در خصوص جمع آوری سایر کارگاه ها نیز گفت: کارگاه هایی که لازم نباشد حتماً از شهر تهران جمع آوری خواهد شد.

حناچی درخصوص اینکه درباره میزان آلایندگی خودروهای شهری آمار متناقضی داده می شود گفت: سهم آلودگی در شهر تهران ۸۰ درصد مستقیماً به سوخت فسیلی بر می گردد که از این عدد ۴۰ درصد سهم خودروهای شخصی است.

وی افزود: مبنای آمار ما شرکت کنترل کیفیت هوا است که هر ساله آمار خود را ارایه می‌کند.

شهردار تهران در خصوص اینکه شما وعده دادید هر ماه یک قطار به مجموعه متروی تهران اضافه شود در صورتی که رییس شورای شهر می گوید امکان ندارد، گفت: ما تدابیری اندیشیده ایم که این مهم را می شود محقق کرد.

نوشتن دیدگاه