يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3907
منتشر شده در شنبه, 06 خرداد 1396 12:41
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل سازمان پارک های شهرداری شاهین شهر:
ربیعی شاهین شهر

سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر برای حفظ و نگهداری فضای سبز این شهر به استفاده از آب های خاکستری روی آورده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر گفت: شاهین شهر به لحاظ اقلیمی با کمبود هایی مواجه است که سعی کرده ایم این کمبود ها را از این طریق رفع نماییم و با مدیریت صحیح منابع آبی، ضمن غلبه بر بی آبی، فضای سبز موجود را حفظ و در صورت امکان آن را توسعه ببخشیم.
حیدرعلی ربیعی ادامه داد: تمام فعالیت های سازمان پارک ها و فضای سبز شاهین شهر بر محور افزایش کیفیت مبتنی بر افزایش کمیت استوار شده است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر ۱۳۵ هزار و ۳۷۵ متر لوله گذاری به وسیله سازمان پارک ها و فضای سبز شاهین شهر انجام شده که نزدیک به ۸۰ هزار متر آن طی دو سال گذشته صورت گرفته است.
ربیعی اضافه کرد: : طی ۴ سال گذشته فضای سبز شاهین شهر ۹۰ هکتار توسعه داشته که ۴۰ هکتار آن مربوط به ۲ سال اخیر است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر افزود:تاکنون تلاش کردیم تا به وسیله «G.I.S» در مکان هایی که فضای سبز کمتری داشتند، پوشش گیاهی کاشته شود و این فضا ها نیز از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار شوند.
ربیعی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما، با اشاره به اینکه اقلیم شاهین شهر باتوجه به نزدیکی با کویر مرکزی ایران، یک اقلیم خاص است و خاک آن به لحاظ شوری درجه سه حساب می شود و هرگیاهی قدرت رشد در آن را ندارد گفت: در همین راستا مبارزه بیولوژیک در واحد گیاه پزشکی سازمان پارک ها مورد توجه قرار گرفته و حفظ و توسعه فضای سبز بر اساس نظر علمی کارشناسان صورت می گیرد.
وی با اعلام اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر امسال ۲۴.۵ میلیارد تومان است، عنوان کرد: بودجه این سازمان در سال گذشته ۱۹.۵ میلیارد تومان بود که ۸۱ درصد آن مربوط به مباحث عمرانی و ۱۹ درصد آن به مباحث جاری سازمان تعلق گرفته بود.
ربیعی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب و ۶۰ لیتر برثانیه آب خام در اختیار داریم بر همین اساس به منظور بهینه سازی مصرف آب و کمتر مصرف کردن آن به سمت آبیاری تحت فشار حرکت کرده ایم./

نوشتن دیدگاه