يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3421
منتشر شده در سه شنبه, 16 شهریور 1395 14:17
تعداد دیدگاه: 0
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

اداره کل محیط زیست استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه ورود حیوانات به مسیر زاینده رود هیچ ربطی به خشک شدن زاینده رود ندارد افزود: این حیوانات هیچ خطری برای شهروندان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر بازی دو قلاده روباه در بستر رودخانه زاینده رود مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: تشخیص اینکه این حیوانات روباه باشند یا نه سخت است، اما وجود آنها درشهر به 2 دلیل است.
سید مصطفی قادریان اظهار کرد: این حیوانات گاهی دست آموز هستند و در مسیر زاینده رود رها می شوند و یا اینکه به دلیل تغییرات آب وهوا از مناطق غیر شهری به این محل مهاجرت می کنند ولی واضح است که این موضوع هیچ ربطی به خشک شدن زاینده رود ندارد.
قادریان افزود: این حیوان مثل: شیر، ببر و پلنگ درنده نمی باشد و هیچ خطری برای شهروندان ندارد و حتی اگر در شهر رها شود یک شکار سه روز، خوراک آن را تامین می کند.
وی تاکید کرد: این حیوان از گروه گربه سانان است و همانطور که سگ در شهر است، او هم می گردد.
قادریان تصریح کرد: درصورتی که شهروندان این حیوان را مشاهده کردند می توانند با شماره 5571839 و 5602421-3 تماس حاصل فرمایند تا همکاران آن ها را جمع آوری و به مناطق حفاظت شده منتقل کنند.

نوشتن دیدگاه