دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25086
منتشر شده در سه شنبه, 05 دی 1402 23:55
تعداد دیدگاه: 0

این روزها ویدئوهایی از حضور بی نظم و برنامه شهروندان اصفهانی مقابل درب کلیسای وانک به منظور شرکت در جشن میلاد حضرت مسیح (ع) دست به دست می شود که در آن عده ای از شهروندان اصفهان با ذکر صلوات -که به نظر می رسد مسخره گرفتن این ذکر مقدس باشد- و شعارهایی طنز آمیز به طرز محیرالعقولی در حال تردد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این ویدئوها که از شبکه های خبری فارسی زبان نیز به نمایش در آمده است، باز پای جمعیتی شش جیب پوش و تریپ چریکی در میان است که با به سخره گرفتن ارزش های دینی مسلمانان، مزاحمت هایی را برای ارامنه این شهر ایجاد می کنند در حدی که متولیان کلیسای وانک از ربوده شدن دستگیره های درب ورودی این کلیسا در اثر ازدحام جمعیت مقابل این مکان تاریخی خبر دادند.

جمعیتی همیشه در صحنه که به صورت شبکه ای در چشم به هم زدنی به جای شال کمر، کمربند های چرمی میخکوبی شده اشان را روی بندهای شوارهای شش جیبشان سفت می کنند و با موتورسیلکت های قدیمی و دودزا از اطراف و اکناف راهی اصفهان می شوند تا از غافله لودگی عقب نمانند.

اما به راستی مسئول نظم دهی به این جمعیت جوان و پر شور و هیجان کیست؟

هرچند پاسخ از قبل مشخص است، ولی تکرار مکررات خالی از لطف نیست که اگر شهرداری منطقه 5 و سازمان فرهنگی و تفریحی شهر اصفهان برای این رخداد فرهنگی – مذهبی ارامنه برنامه مشخصی داشت، امروز آبروی اصفهان اینچنین درون گوشی های تلفن همراه دست به دست نمی گشت.

آری، بسیاری از برنامه های فرهنگی نیازمند پیش بینی و برنامه ریزی است، و الا هر کسی می تواند کنار بنشیند و رخدادها را تماشا کند و بعدا آن ها را تحلیل و تفسیر کند.

در این رخداد باید بگوییم شهرداری منطقه 5 و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری چند هیچ به مردم اصفهان بدهکار شدند.

پلیس هم هرچند گل طلایی نزد، ولی با مسدود کردن مسیرهای منتهی به کلیسای وانک ، سعی کرد با وقت کشی، بازی بی نظمی مدیریت شهری را بدون گل به پایان برساند که باز در همین حد هم می توان آن را قبول کرد./ انتهای پیام

 

 

یادداشت از : رضا صالحی پژوه

نوشتن دیدگاه