سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24669
منتشر شده در شنبه, 15 مهر 1402 17:53
تعداد دیدگاه: 0
رییس دانشگاه اصفهان:

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دنیای امروز تشنه عدالت و صلح مبتنی بر عدالت است و نخبگان علمی جهان اسلام علاوه بر وظایف علمی، وظیفه احیای تمدن اسلامی را نیز در این دوران، بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در دیدار وزیر آموزش عالی مالزی و روسای دانشگاه های برتر مالزی و رییس موسسه EMGS مالزی با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و رییسان دانشگاه های اصفهان و هنر اصفهان و امضای اسناد تفاهمنامه و توافق نامه با تاکید بر آمادگی این دانشگاه برای توسعه همکاری با دانشگاه های مالزی گفت: دانشگاه اصفهان با حدود ۸۰ سال قدمت ۲ رویکرد مبنایی را در ۲ سال اخیر اتخاذ کرده که شامل " جامعه محوری" و " تمدن سازی" است.

هرسیج با تاکید بر اینکه نخبگان علمی ۲ کشور باید به حل چالش ها و مشکلات موجود مانند بحران های زیست محیطی ، آب و خشونت هایی که در منطقه وجود دارد ، از طریق روش های علمی کمک کنند، افزود: نخبگان جهان اسلام علاوه بر رسالت علمی، وظیفه احیای تمدن نوین اسلامی مبتنی بر عدالت، آزادی، صلح و توسعه عادلانه را به عهده دارند.

رییس دانشگاه اصفهان همچنین از آمادگی این دانشگاه برای ایجاد میز همکاری آسیای جنوب شرقی و میز تحقیقات آب در این دانشگاه خبر داد./انتهای پیام

عکس آرشیوی است

نوشتن دیدگاه