يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24473
منتشر شده در دوشنبه, 06 شهریور 1402 16:06
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کسب رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش کشور، کسب رتبه اول جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در کشور با ۲۶۴ رتبه در رشته‌های مختلف و رشد ۲۲ درصدی قبولی در المپیادهای علمی دانش‌آموزی و راه‌یابی ۳۸ نفر به مرحله دوم از دستاوردهای آموزش و پرورش استان در طول سال گذشته...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر جزء دولت‌مردان ماندگار هستند که علی‌رغم مدت کوتاهی که مسئولیت را در دست داشتند به‌دلیل ارتباط ویژه با خدای سبحان و مردمی بودن به این ماندگاری رسیده‌اند.

وی افزود: این دو شهید گرانقدر، هر دو معلم بودند و از این بابت که همکار این شهیدای عزیز هستیم به خود می‌بالیم.

ابراهیمی با تشریح اقدامات آموزش و پرورش در طول سال گذشته بیان داشت: امسال، با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته، جهش خوبی در کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور داشتیم و با کسب ۴ رتبه در جایگاه دوم کشور قرار گرفتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: کسب رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش کشور، کسب رتبه اول جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در کشور با ۲۶۴ رتبه در رشته‌های مختلف و رشد ۲۲ درصدی قبولی در المپیادهای علمی دانش‌آموزی و راه‌یابی ۳۸ نفر به مرحله دوم از دستاوردهای آموزش و پرورش استان در طول سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به رویداد الفتا عنوان کرد: استان اصفهان، بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در این رویداد ویژه داشت و عناوین ویژه‌ای را نیز در این زمینه به دست آورد.

ابراهیمی گفت: کسب رتبه اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیشترین رشد در جذب و پذیرش دانشجومعلم از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان است که در این زمینه، با توجه به نیاز شدید به نیروی انسانی در استان از دوسال گذشته تمهیداتی اندیشیده شد تا سهمیه پذیرش دانشجومعلم برای آموزش و پرورش اصفهان بیشتر شود و این روند امسال نیز با پذیرش ۲۶۷۰ نفر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: توجه به ورزش از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال گذشته بوده است که در نتیجه آن، با تکمیل ۱۴۰ پروژه ورزشی در کم‌تر از یکسال، سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت و اصفهان از رتبه ۱۲ سرانه ورزشی دانش‌آموزی به رتبه ۲ کشور رسید.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات ویژه استان، برای اولین بار در کشور تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری امضا شد و ۲۰۰ واحد آموزشی دراختیار دانش‌آموزان و اولیا قرار گرفت تا با استفاده از فرصت بعدازظهر مدرسه، محیط ایمنی برای ورزش شهروندان فراهم شود.

ابراهیمی بیان کرد: در استان اصفهان بیش از ۳۴۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی و پرورشی وجود دارد که برخی از آن‌ها تاکنون بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و تلاش شده است تا با استفاده از اعتبارات تخصیص داده شده به‌طور کامل به اتمام برسند و با بهره‌برداری از آن‌ها در هفته دولت در آغاز سال تحصیلی جدید، پذیرای دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که هنوز اولیاء جهت ثبت نام اقدام نکرده‌اند، سریع‌تر برای این کار اقدام کنند تا هیچ فردی از تحصیل بازنماند و انشاالله بتوانیم سال تحصیلی خوبی را از مهرماه آغاز کنیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه