پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24455
منتشر شده در شنبه, 04 شهریور 1402 12:40
تعداد دیدگاه: 0
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم آغاز به کار «طرح ملی پایش و غربالگری کارکنان نظام سلامت» در کلینیک دانش وزارت بهداشت اعلام کرد ایمنی و سلامت کارکنان حوزه سلامت مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسین فرشیدی گفت: بحث ایمنی و مراقبت های کارکنان نظام سلامت بعد از همه گیری کرونا در جهان تحت عنوان تاب آوری نظام های سلامت، مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

وی افزود: از نظر من مهم ترین بخش در تاب آوری نظام های سلامت، سلامت نیروهای انسانی است. بنابراین، دغدغه مندی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برای اجرای این طرح قابل تقدیر است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که آغاز طرحی که رسیدگی به نیازهای سلامتی و رفاهی کارکنان نظام سلامت را مد نظر دارد در روز کارمند مبارک است، اظهار کرد: وقتی صبحت از پیشگیری و غربالگری به میان می آید، صحبت از بهداشت می شود. ما اگر به فکر سلامت خودمان نباشیم نمی توانیم به طور آگانه به فکر سلامت مردم باشیم.

فرشیدی خاطر نشان کرد: برنامه هایی مانند غربالگری عالمانه که بتواند باری را از بارهای سنگین جسمانی و روانی از دوش کارکنان بردارد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کارمند یک عمر کاری دارد که روزی به سر می آید، اگر الان به فکر او نباشیم در سالمندی و دوره بازنشستگی با بیماری های زیادی که ممکن است گریبانگیر او شود، مهار بیماری های او خیلی سخت تر می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این که کارمند باید بتواند با کار کردن رفاه اجتماعی کسب کند و این رفاه بدون دستیابی به سلامتی این کار میسر نیست، گفت: من مطمئن هستم همه کارکنان نظام سلامت از این طرح استقبال می کنند.

وی افزود: وزیر بهداشت بر اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع تاکید دارد تا عدالت در سلامت در سطح کشور محقق شود. اگر بودجه ای برای سلامت قرار است تخصیص داده شود، این بودجه باید همه کسانی را که در این خاک زندگی می کنند عادلانه در برگیرد.

فرشیدی با اعلام این که تمام بحث های آینده نگری حوزه سلامت بر عدالت در سلامت متمرکز است، تصریح کرد: تغذیه یک مجموعه درست نمی شود مگر این که بدانیم افرادی که در آن مجموعه کار می کنند دچار چه مشکلات غذایی هستند. فعالیت بدنی یک مجموعه درست نمی شود مگر این که حداقل، میزان قند و چربی آنها را بدانیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پایش درست و غربالگری عالمانه می تواند آینده بهتری را برای کارکنان رقم بزند. به عنوان مثال بیش از 90 درصد بیماری های قلبی قابل پیشگیری است. متاسفانه امروزه برخی بیماری های قلبی در سنین پایین رخ می دهد که این مساله عدم توجه ما به سلامتمان را نشان می دهد.

وی یادآور شد: باید بیماری را کنترل کنیم تا بهتر بتوانیم زندگی کنیم. بیماری آرامش را از انسان می گیرد. باید کاری کنیم تا کمتر بیمار شویم. عوارض بیماری لذت زندگی و رفاه را از کارکنان و مردم می گیرد.

فرشیدی ادامه داد: ما در حوزه بهداشت وظیفه داریم در کنار تمام برنامه های حوزه سلامت از جمله اجرای «طرح ملی پایش و غربالگری کارکنان نظام سلامت» حضور داشته باشیم. برنامه های معاونت بهداشت در سال آینده نیز بر کنترل بیماری های غیرواگیر متمرکز است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه