يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24428
منتشر شده در یکشنبه, 29 مرداد 1402 13:18
تعداد دیدگاه: 0
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

سازمان هواشناسی نسبت به رشد ناگهانی ابرهای همرفتی و وزش باد شدید و رگبار باران در پنج استان کشور که ترددهای بین شهری را مختل می‌کند، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه رشد ناگهانی ابرهای همرفتی امروز یکشنبه موجب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب بوشهر، جنوب و غرب فارس، هرمزگان، جنوب اردبیل و شمال خراسان شمالی خواهد شد.

این شرایط جوی باعث اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.

صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال از دیگر مخاطرات جوی ناشی از این سامانه است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد در جاده‌های کوهستانی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه