پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24417
منتشر شده در شنبه, 28 مرداد 1402 10:57
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت:

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت در همایش تجلیل از خیرین و فعالان اجتماعی حوزه سلامت استان مازندران گفت: همراهی خیرین با حوزه سلامت نماد مشارکت مردمی نظام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدجواد حیدری‌پور، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت با تاکید بر تشکیل شورای خیرین در وزارت و گام‌های موثری که برداشته خواهد شد، افزود: تشکل‌ها سرمایه اجتماعی نظام هستند و هر چه بتوانیم تسهیل‌گری کنیم تا حضورشان را افزایش دهیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

حیدری‌پور با اشاره به این‌که اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت در وزارت بهداشت چند سالی است که تاسیس شده و در دولت سیزدهم این نگاه پررنگ‌تر است، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته کارهای خوبی در حوزه سلامت صورت گرفته و به زودی نیز کارگروه بیماری‌های خاص در وزارت بهداشت تشکیل و به تبع آن در دانشگاه‌های پزشکی نیز تشکیل می‌شود.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت بنگاه‌های اقتصادی را ظرفیت خوبی برای مطالبه‌گری در حوزه سلامت دانست و گفت: برای تسریع در صدور مجوز حوزه سلامت، کارگروهی در وزارت بهداشت تشکیل شده است تا این روند را تسریع بخشد.

حیدری‌پور وضعیت مازندران در جلب مشارکت خیرین، مشارکت مردمی و بنگاه‌های اقتصادی را بسیار خوب توصیف کرد و از مازندران جزو ۵ استان برتر کشور در این زمینه یاد کرد و تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان میزان متوسط مشارکت مردمی در کشور بوده که این رقم در سال گذشته با ۸۵درصد رشد به ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه