يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24391
منتشر شده در چهارشنبه, 18 مرداد 1402 16:55
تعداد دیدگاه: 0
هشدار زرد هواشناسی؛

سازمان هواشناسی کشور از تداوم فعالیت سامانه بارشی خبر داد که موجب رگبار باران و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک می‌شود و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، رشد ابرهای همرفتی و تداوم فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک می‌شود.

رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و جنوب و غرب کرمان و روز جمعه در هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب غرب کرمان جریان دارد.

اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، احتمال صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه