پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24309
منتشر شده در شنبه, 31 تیر 1402 11:19
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد:

معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی بر استفاده از ظرفیت انجمن های علمی در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ابوالفضل باقری فرد در نشست رؤسای انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گفت: ضمن استفاده از نظرات انجمن های علمی، باید از ظرفیت بوردهای تخصصی و انجمن ها در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت در ابعاد آموزشی، پژوهشی و بهداشت و درمان بهره برداری شود.

وی گفت: انجمن های علمی دارای هویت مستقل هستند، بنابراین باید در کنار بوردهای تخصصی از نظرات علمی آنها استفاده شود و در کمیته های تخصصی وزارت بهداشت حضور یابند.

در ادامه دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت و جایگاه انجمن های علمی و فعالیت های دبیرخانه کمیسیون ارائه کرد و افزود: 201 انجمن علمی گروه پزشکی دارای پروانه تاسیس هستند که از این تعداد، 57 انجمن مربوط به علوم پایه، 77 تا علوم بالینی، 8 داروسازی، 15 دندان پزشکی و 45 انجمن بین رشته ای است.

سید فخرالدین حجازی با اشاره به این نکته که مجوز تاسیس جامعه های پزشکی در سال 1370 از سوی شورای انقلاب فرهنگی دریافت شد، افزود: تعداد جامعه‌های علمی مصوب 6 مورد است و 24 رئیس هیئت مدیره ها از بانوان هستند.

وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف دبیرخانه کمیسیون، سازماندهی و نظم دهی ساختار انجمن ها است، افزود: 179 انجمن های علمی گروه پزشکی فعال و 22 انجمن غیر فعال هستند و از ‌شروع دولت سیزدهم، 81 فقره انتخابات الکترونیک و 186 مجمع مربوط به انجمن های علمی برگزار شده است.

حجازی خاطر نشان کرد: ارزشیابی و اعتبار بخشی انجمن های علمی گروه پزشکی از سال 1398 به صورت الکترونیک انجام شده و در این ارزیابی 7 شاخص آموزش، پژوهش، برون سازمانی، تشکیلات، اعضا، مدیریتی و شاخص مالی قابل توجه است.

وی با تاکید بر تبادل تجربیات و تقویت تعاملات بین انجمن های علمی، تصریح کرد: بازنگری اساسنامه انجمن های علمی، مهم ترین رویداد در طی یکسال گذشته بوده و به منظور ساختار مند کردن ارتباطات، سامانه مکاتبات انجمن های علمی راه اندازی شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه