يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24180
منتشر شده در شنبه, 03 تیر 1402 14:31
تعداد دیدگاه: 0
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در پروازها به ویژه در نواحی البرز مرکزی و احتمال رانش و سقوط سنگ که در پی ناپایداری‌های شدید محلی و رشد ابرهای همرفتی رخ می‌دهد، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه ناپایداری‌های شدید محلی و رشد ابرهای همرفتی از صبح فردا تا اواخر وقت یک‌شنبه چهارم تیرماه موجب رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ می‌شود.

این شرایط جوی در ارتفاعات در تهران، مازندران، البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رخ خواهد داد.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و بویژه در نواحی البرز مرکزی احتمال رانش و سقوط سنگ از آثار مخاطره آمیز این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه کرده است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف در این شرایط ضروری است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه