پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24163
منتشر شده در سه شنبه, 30 خرداد 1402 11:42
تعداد دیدگاه: 0
وزیر بهداشت خبر داد؛

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت‌: با توافقات خوبی که در دولت صورت گرفته است در سال جاری، دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دانشمندان جوان ، مؤمن و متخصص ایرانی کار های جهادی انجام داده اند اظهار داشت: قرارگاهی با نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در این قرارگاه، همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می کنند و توافقاتی صورت می گیرد که همه ملزم به اجرای آنها هستند.

وی گفت: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است یعنی سازمان های مختلفی از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرآیند موثرند و کم کاری هر یک می تواند باعث اختلال در تولید و تأمین دارو شود.

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات خوبی در دولت صورت گرفته؛ به طوری که سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند و یک و نیم میلیارد به این حوزه اختصاص یافته است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه