جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24114
منتشر شده در شنبه, 20 خرداد 1402 12:03
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده در برخی استان ها از جمله تهران و البرز و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده در شرق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز شنبه ۲۰ خردادماه تشریح کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در بخش‌هایی از استان های اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، غرب یزد و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز، همچنین استان‌های البرز و تهران هم در ساعت های بعدازظهر این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان شمالی و اردبیل بارش‌ها شدت خواهد داشت که سبب آب گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها خواهد شد و برخورد صاعقه را به همراه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز یکشنبه در این مناطق به ویژه دامنه‌های البرز بارش ها شدت پیدا می‌کند و دوشنبه هم در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، البرز،تهران و همچنین سمنان، شمال استان فارس و هرمزگان بارش را خواهیم داشت.

به گفته رفیعی طی ۳ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: دریای عمان نیز از روز دوشنبه تا پایان مواج و متلاطم است.

همچنین تهران در ساعت های بعد ازظهر، تهران نیمه ابری خواهد شد که گاهی وزش باد و بارش پراکنده را خواهد داشت

بیشینه دمای تهران ۳۲ و کمینه دمای تهران ۲۰ درجه سانتی گراد گزارش شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه