جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23918
منتشر شده در سه شنبه, 12 ارديبهشت 1402 16:55
تعداد دیدگاه: 0
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بدنبال آن بارش تگرگ و کاهش محسوس دما خبر داد که می‌تواند موجب آسیب به محصولات کشاورزی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از امروز سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه موجب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک در نقاط مستعد، بارش تگرگ در برخی نواحی و کاهش محسوس دما خواهد شد.

روز سه‌شنبه شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان، روز چهارشنبه نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روز پنج‌شنبه گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی درگیر این سامانه می‌شوند.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از مخاطرات این سامانه است.

بارش‌ها موجب اختلال در پروازها شده و وزش باد شدید، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی نیز ضروری است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه