جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23838
منتشر شده در چهارشنبه, 30 فروردين 1402 10:50
تعداد دیدگاه: 0
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت تاکید کرد:

مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف اصلی ما، استفاده از خرد جمعی، بهره بردن از ظرفیت تمام نخبگان سراسر کشور و تمرکززدایی از تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی باقری در گردهمایی دانشجویان استعدادهای درخشان و نخبگان وزارت بهداشت بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت دانشجویان نخبه در تصمیم گیری و حل مشکلات نظام سلامت، کمیته مرکزی دانشجویان استعداد درخشان تشکیل شده و تمام تلاش ما در مسیر سیاست گذاری و برنامه ریزی برای پشتیبانی مادی و معنوی از این گروه هدف است.

مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت از تشکیل شبکه و اندیشکده نخبگان در داخل کشور خبر داد و افزود: در نظر داریم تا جلسات هیات اندیشه ورزان را در دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق تشکیل دهیم.

وی با اشاره به این نکته که دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان، جزو سرمایه های اصلی کشور هستند، افزود: امید است بتوانیم با حضور این قشر فرهیخته، چرخه دانش را به سرمنزل مقصود برسانیم و با استفاده از افکار سازنده و ایده های نو، مشکلات نظام سلامت را برطرف کنیم.

باقری تصریح کرد: هدف ما استفاده از توان حداکثری استعدادهای درخشان کل کشور و نه فقط تهران چه در سطح اعضای هیات علمی و چه در سطح دانشجویان است.

وی با تاکید بر بازنگری شاخص های سنجش المپیاد علمی دانشجویان وزارت بهداشت، اظهار کرد: شیوه نامه کلی برگزاری المپیاد علمی باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است.

باقری افزود: برنامه های قرارگاه راهیان پیشرفت همسو با المپیاد علمی باید در راستای حل مشکلات نظام سلامت پیش رود.

ایجاد آیین نامه مشابه آیین نامه 40 امتیازی، آسیب شناسی المپیاد علمی، افزایش تسهیلات طرح نیروی انسانی و خدمت سربازی ویژه دانشجویان استعدادهای درخشان، باز تعریف مفهوم نخبه و چند بعد سازی نخبگان و ایجاد شبکه جهانی نخبگان اسلام از دیگر محورهای اصلی در سخنرانی مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت بود که مطرح شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه