جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23829
منتشر شده در سه شنبه, 29 فروردين 1402 11:53
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار پراکنده باران و وزش باد در ارتفاعات البرز و برخی استان‌ها نسبت به افزایش ارتفاع موج و وزش باد شدید در آب‌های جنوبی کشور طی امروز و فردا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: از امروز تا جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور فعال می‌شود و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

رفیعی توضیح داد: وزش باد شدید امروز و فردا در مناطق شمال‌شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل سبب سرعت افزایش وزش باد، خیزش گردوخاک و طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش محسوس دما رخ می‌دهد و آب‌های جنوبی کشور طی امروز و فردا به ویژه مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان مواج می‌شود. همچنین با توجه به وزش باد شدید در این مناطق، افزایش ارتفاع موج نیز پیش‌بینی شده است که ضرورت دارد تا فعالان و صیادان دریایی نسبت به این شرایط توجه ویژه داشته باشند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سردترین مرکز استان بجنورد با دمای یک درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای بیشینه ۳۳ درجه بالای صفر گزارش شد. سردترین منطقه در کشور، امروز دشت نمدان در استان فارس و فریمان در استان خراسان رضوی دمای ۳ درجه زیر صفر را تجربه کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه