جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23805
منتشر شده در شنبه, 26 فروردين 1402 12:20
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق شرق و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد است و در آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده باران را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز شنبه بیست و ششم فروردین و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در مناطق شرق و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد است. همچنین فردا در شمال آذربایجان شرقی اردبیل گیلان و مازندران بارش را خواهند داشت که با کاهش نسبی دما همراه است.

رفیعی افزود: فردا در مناطق جنوبی کشور و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و روز دوشنبه علاوه بر سواحل شمالی در آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و آب‌های جنوبی کشور خلیج فارس تنگه هرمز دریای عمان برای سه روز آینده افزایش موج را دارند که فعالان دریایی باید توجه لازم را داشته باشند.

به گفته رفیعی تهران هم گاهی وزش باد شدید را دارد و بیشینه دما به حدودا ۲۳ درجه بالای صفر می رسد و کمینه دما به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای کمینه ۵ درجه زیرصفر گزارش شد؛ همدان و زنجان هم ۱ درجه زیر صفر را تجربه کردند.

همچنین گرم‌ترین مرکز استان دیروز با دمای ۳۴ درجه بالای صفر بندرعباس بود.

وی تشریح کرد: سردترین نقطه در کشور هم امروز صبح دیزین بالا با ۹ درجه زیر صفر در استان البرز بود و دمای بوئین و میاندشت دراستان اصفهان و دشت نمدان در استان فارس نیز ۶ درجه زیر صفر گزارش شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه