يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23793
منتشر شده در دوشنبه, 21 فروردين 1402 15:39
تعداد دیدگاه: 0

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح قرمز برای هفت استان کشور از فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی خبر داد که موجب انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید را در برخی مناطق کشور به همراه دارد.

این سامانه روز چهارشنبه استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان و روز پنج‌شنبه شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر به صورت گسترده از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

بارش‌های شدید موجب انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و ... می‌شود.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری و اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو توصیه کرده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه