يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23484
منتشر شده در پنج شنبه, 27 بهمن 1401 13:15
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حضور در بین فرهنگیان به‌ویژه نسل جوان به‌منظور شبکه‌سازی است که در آن ارتباطات علمی، پژوهشی، کاری، صنفی پیش برود تا بتوانیم جایگاه رفیع معلمی را بازیابی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در دوره آموزشی معلمان جدیدالاستخدام و خرید خدمات شهرستان شهرضا با اشاره به نزول اولین آیات قرآن در خصوص آموزش، اظهار داشت: خداوند سبحان ابزار علم را مقدس شمرده است؛ جایگاهی که در آن تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد هم مقدس است.

وی ادامه داد: اولین الگوی مجسم در برابر کودک و نوجوان معلم است و او باید الگوی ویژه‌ای باشد؛ ضروری است که جایگاه معلمی را به‌عنوان فضیلت پاس بداریم؛ پوشش، کلام و اخلاق معلم به دلیل نقش الگویی او بسیار مهم است و باید به آنها توجه کرد.

ابراهیمی ابراز داشت: معلم باید اطلاعات به روزی داشته و باید از همه جهات از دانش‌آموزان و خانواده‌ها جلو تر باشد که شرکت در دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی، ضمن خدمت، جلسات هم‌اندیشی و مطالعه در این راستا بسیار اثربخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: حضور در بین فرهنگیان به‌ویژه نسل جوان به‌منظور شبکه‌سازی است که در آن ارتباطات علمی، پژوهشی، کاری، صنفی پیش برود تا بتوانیم جایگاه رفیع معلمی را بازیابی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به سند تحول بنیادین به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش، متذکر شد: مهم‌ترین رکن رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین نیروی انسانی است و مقرر شد تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش از ستاد تا کلاس ذیل ساحت‌های شش‌گانه رقم بخورند تا دانش‌آموزی که تربیت می‌شود به مراتبی از حیات طیبه برسد.

وی گفت: اولین و مهم‌ترین اصل‌کاری در آموزش و پرورش آشنایی با سند تحول بنیادین است، به این معنا که بدانیم یک انسان جامع و نه تک‌بعدی در ساحت‌های آموزشی، تربیتی، زیستی بدنی، سیاسی اجتماعی، فناورانه و هنری، به چه آموزش‌هایی نیاز دارد.

ابراهیمی عنوان کرد: نیروی انسانی شاه‌بیت رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین است و دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان و افرادی که برای تعلمی و تربیت استخدام می‌شوند، محلی برای رساندن نیروی انسانی به کمال معلمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سخنان شهید همت تصریح کرد: اگر راه را گم کردید ببینید دشمن چه مکانی را هدف گرفته است، راه پیدا می‌شود، تلاش دشمن این است که تربیت دینی را در بین دانش‌آموزان ما کم‌رنگ کند، دشمن در حال حاضر جوان و نوجوان ما را هدف قرار داده تا او را عاری از هویت کند.

وی ادامه داد: دشمن به خانواده هجوم آورده و خانواده را هدف قرار داده و مسیر مقابل دشمن توجه ویژه به نهاد مقدس خانواده است؛ تلاش دشمن این است که خانواده را تقدس‌زدایی کند تا دیگر به‌عنوان نهادی مقدس معرفی نشود و باید در مقابل تلاش کرد تا ازدواج به‌عنوان امری مقدس شناخته شود.

ابراهیمی اضافه کرد: احترام به نقش‌های اصلی خانواده یعنی پدر و مادر، زن و شوهر، به‌عنوان واجب شرعی، عقلی و عرفی صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: ازبین‌بردن جایگاه نهادهای فرهنگی و ارزشی از دیگر برنامه‌های دشمن است؛ برنامه او این است تا جایگاه معلم را به آموزش‌دهنده تنزل دهد درحالی‌که معلم از منظر دین، مربی است و مربی نیاز به متربی دارد و بر اساس آموزه‌های دینی تربیت دانش‌آموز برای مربی مهم است، نحوه صحبت، پوشش و مشکلات دانش‌آموز برای مربی مهم است چون مربی همه‌جانبه و عام است و یک وجه آن معلمی به معنای تعلیم‌دادن است.

وی اذعان داشت: تلاش دولت سیزدهم ارتقای جایگاه معلمی است و کارهای مطلوبی دراین‌خصوص انجام شده است؛ رتبه‌بندی معلمان ۱۱ سال معطل‌مانده بود و در دولت‌های مختلف اجرایی نشد؛ با روی کار آمدن دولت جدید، در نهایت تمامی قوای سه‌گانه و ارکان نظام گرد هم آمدند تا رتبه‌بندی به نفع معلمان اجرایی شود و در این راستا اعتبار بیش بینی ۲۰ هزار تبدیل به ۳۸ هزار میلیارد شد و زمان اجرای آن از سه سال به ۱/۵ سال تغییر کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: رویکرد رتبه‌بندی به صورتی است که تفاوت معلم پویا، خلاق، پژوهنده و مؤلف با فردی این ویژگی‌ها را ندارد مشخص شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آخرین سرانه‌ای که به مدارس واریز شده بود بهمن سال ۱۳۹۰ بوده است و زمانی که مدرسه سرانه ای نداشته باشد از طرق دیگر نظیر مشارکت اولیا هزینه‌ها را تأمین می‌کند و بهمن سال ۱۴۰۰ اولین سرانه پس از ده سال واریز شد و پس از آن تا امروز چندین مرتبه واریزی صورت‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین به نشاط و. شادابی معلمان توجه ویژه‌ای شده است و در سال گذشته ۱۳۴ هزار معلم در مسابقات ورزشی شرکت کردند که مطلوب اجرا شد و ۱۱۴ پروژه ورزشی در ۱۰ ماه افتتاح شد که ۵۷ طرح در آغاز دهه فجر افتتاح شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه