شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23382
منتشر شده در شنبه, 15 بهمن 1401 10:54
تعداد دیدگاه: 0
فرماندار فریدن:

فرماندار فریدن گفت: تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی شهرستان سردسیر فریدن از نظر کمی و کیفی متناسب با حجم برف این منطقه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عزیزالله عباسی به بارش های متوالی برف سنگین در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: به‌دنبال کمبود امکانات و تجهیزات در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدن، فرایند برف‌روبی و بازگشایی مسیرهای درون شهری و روستایی به کُندی انجام می شود که این مساله مشکلاتی را برای شهروندان و ساکنان روستاها ایجاد کرده است.
فرماندار فریدن اظهار داشت: پیش از آغاز بارش نخستین برف سنگین در منطقه، این مساله پیش بینی و به مسوولان‌ مربوطه اعلام و در رابطه با ضرورت تامین ماشین آلات هشدار داده شد.
عباسی اضافه کرد: همچنین مقرر شد شهرستان‌های کم بارش به عنوان معین فریدن در فصل زمستان باشند تا در زمان بارش‌های سنگین، مسیرهای ارتباطی با سرعت بیشتر بازگشایی شود.
وی افزود: در جلسه اخیر مدیریت بحران شهرستان‌های غرب استان اصفهان مقرر شد دفتر خدمات شهری استانداری، اعتبارات و ماشین آلات برف روبی را برای شهرداری‌های چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان تامین کند.

فرماندار فریدن تاکید کرد: لازم است سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها که وظیفه حمایت ترابری (لجستیک) از شهرداری‌ها را به عهده دارد، در تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها اقدام جدی داشته باشد.
عباسی تصریح کرد: با وجود فعالیت مستمر نهادهای متولی برای بازگشایی مسیرهای شهری و روستایی همچنان تردد در بخش وسیعی از مسیرها با سختی انجام می شود و یخبندان، لغزنده بودن و مسدود شدن راه‌های ارتباطی بر زندگی عادی مردم این منطقه سایه افکنده است.
عباسی، افزود: از طرفی بیشتر ماشین آلات نیز فرسوده هستند و بودجه لازم برای جایگزینی و افزودن ابزار مورد نیاز آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: همزمان با چند مرحله بارش سنگین برف در منطقه و در کنار صبوری مردم، فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شهرداری تمام توان خود برای بازگشایی معابر به کار گرفته اند اما کمبود ماشین آلات از سرعت عملیات کاسته است.
فرماندار فریدن با بیان اینکه اکنون در این شهرستان مشکل کمبود یا اُفت فشار گاز نداریم، افزود: با وجود بارش مستمر برف، سرمای شدید و یخبندان نگران بودیم مصرف گاز بیش از حد بالا برود اما با همکاری مردم این اتفاق نیفتاد و تنها پنج درصد شهروندان مصارف غیر متعارف داشته‌اند.
عباسی با بیان اینکه این مقدار مصرف در منطقه سردسیر فریدن طبیعی است، افزود: با توجه به استمرار سرما تا اردیبهشت ماه در این شهرستان و با در نظر گرفتن سطح معیشت بیشتر مردم که بر مبنای کشاورزی است انتظار می رود افزایش قیمت روی قبض‌های گاز ساکنان این منطقه اعمال نشود و در این زمینه رایزنی هایی نیز انجام شده است.
روزهای گذشته بارش حدود ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر برف در مناطق غرب و جنوب اصفهان قطع ارتباط برخی راه‌های روستایی شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن و سمیرم را به‌دنبال داشت. ارتفاع برف در برخی از مناطق مرتفع غرب استان به بیش از یک متر می رسد./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه