سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22176
منتشر شده در شنبه, 19 شهریور 1401 12:49
تعداد دیدگاه: 0
رییس سازمان اورژانس کشور خبر داد:

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳۱ هزار خدمت از ۱۵ تا ۱۸ شهریور به زائران اربعین در همه مرزهای زمینی هشتگانه کشور (۲ مرز ورودی اتباع خارجی و ۶ مرز خروجی ) ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر جعفر میعادفر با بیان این مطلب اظهار داشت: از این تعداد ۹۳۲ مورد به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۷۳ نفر بیمار یا مصدوم نیز از کشور عراق تحویل مراکز درمانی شدند.

وی افزود: ۶ هزار نفر از ۳۱ هزار نفر به علت گرمازدگی خدمات درمانی دریافت کرده اند و ۲ هزار و ۹۰۰ مورد در بیمارستان های صحرایی مستقر در مرز سرم تراپی و بستری موقت نیاز داشته اند.

میعادفر یادآور شد: در روز ۱۷ شهریور بیشترین حجم گرمازدگی ثبت شد که حجم زیادی از زائران به علت راهبندان و ازدحام جمعیت دچار افزایش دمای بدن و گرمازدگی شدند.

وی ادامه داد: هرچند دیروز آرامشی از لحاظ مراجعه گرما زدگی حاکم بود اما امروز نیز به علت تجمع جمعیت احتمال افزایش گرمازدگی زائران وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: تردد در مرز عراق تسهیل یابد و به علت گرمای هوا، ماندگاری و تجمع در آن سوی مرزها و داخل پایانه های مرزی داخل کشور ایجاد نشود.

میعادفر به زائران توصیه کرد: استقرار در سایه و زیرسایبان ها، نوشیدن آب فراوان، استفاده از کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی و مصرف اندکی نمک به علت تعریق و از دست دادن نمک بدن را مد نظر قرار دهند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه