پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20141
منتشر شده در شنبه, 30 مرداد 1400 16:15
تعداد دیدگاه: 0
هوای-اراک-و-شازند-در-وضعیت-ناسالم-قرار-گرفت

اراک- کیفیت هوای شهرهای اراک و شازند براساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت ناسالم...

اراک- کیفیت هوای شهرهای اراک و شازند براساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، کیفیت هوای این شهر را در ساعت ۱۱ روز شنبه ۳۰ مردادماه با شاخص لحظه‌ای ۱۵۲ نشان می‌دهد که به معنی شرایط ناسالم برای برای گروه‌های حساس است، کیفیت هوای شازند نیز با شاخص لحظه‌ای ۱۳۷ در همین شرایط قرار دارد.

گفتنی است طبق اعلام اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته به عدد ۱۰۳ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای برای گروه‌های حساس است و منشأ آلایندگی در این ۲ شهر صنعتی استان، گرد و غبار منطقه‌ای و آلاینده مسئول ذرات معلق ۲ و نیم میکرون است.

بر اساس آمارهای موجود مردم اراک از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ روز با وضعیت هوای ناسالم مواجه بوده‌اند. این در حالی است که در سال گذشته ۵۲ روز با کیفیت هوای ناسالم در اراک به ثبت رسید.

بنابر توصیه کارشناسان در مورد شرایط ناسالم، ضرورت دارد مردم به‌ویژه گروه‌های حساس سنی چون کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و سالمندان درخانه بمانند و از حضور و تردد در فضای باز بپرهیزند چون ذرات گرد و غبار کوچک هستند و می‌توانند با ورود به دستگاه تنفسی باعث آسیب تنفسی شوند.

نوشتن دیدگاه