پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18591
منتشر شده در شنبه, 01 خرداد 1400 20:26
تعداد دیدگاه: 0
ستاری:

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: همکاری جدی بخش خصوصی در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان اتفاق افتاده و مرکز نوآوری لوازم خانگی دراین خطه پیاده سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سورنا ستاری روز شنبه در مراسم افتتاح مرکز نوآوری اسنواتک در دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: همکاری نزدیک بخش خصوصی و دانشگاه به تزریق نوآوری به صنعت کمک بسیاری می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان با اختصاص دادن بخشی از ساختمان‌های خود به ناحیه نوآوری این کار جامع را آغاز کرده است، اظهار داشت: این ناحیه پیرو مصوبه های قبلی ایجاد شده و اتفاق‌های خوبی در آن افتاده است.

ستاری با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از شهرهای پیشرو در حوزه دانش بنیان و شکل‌گیری شرکت های فناور است، خاطرنشان کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز اقدام‌های خوبی انجام شده است.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های افتتاح شده گفت: مرکز نوآوری اسنواتک با هدف رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی و شرکت‌های فناور این رشته با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

هوشنگ طالبی همچنین با بیان اینکه این دانشگاه بزرگترین آزمایشگاه مرکزی منطقه مرکز و جنوب شرقی کشور را دارد، افزود: امروز با افتتاح طرح توسعه آن فضای آزمایشگاه مرکزی ۲.۵ برابر شد.

وی ادامه داد: دستگاه جدید ایکس پی اس با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این آزمایشگاه راه اندازی شد که در رشته ها و فناوری‌های مختلف کاربرد دارد.

مرکز نوآوری اسنواتک در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان با اعتبار کلی ۱۵ میلیارد تومان و حمایت پنج میلیارد تومان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در وسعت پنج هزار متر مربع افتتاح شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز شنبه در سفر به اصفهان از تعدادی از شرکت های مستقر در شهرک صنعتی جی بازدید و طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان را افتتاح کرد.
بازدید از دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی و افتتاح مرکز اسنواتک در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیگر برنامه های سفر سورنا ستاری به اصفهان است.
دانشگاه اصفهان با حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

 

ایرنا

نوشتن دیدگاه